Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Luni, 26 Ian. 2015, 12:24
35
9297

Ministrul Ioan Rus anunţă: „România va fi un imens şantier începând cu 2015”. Cum va fi legat Clujul de Europa

Ministrul Transporturilor este convins că planurile care există doar pe hârtie în acest moment se vor transforma în realitate cât mai curând, iar România va beneficia de sute de kilometri noi de autostradă sau drumuri expres.

Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Ministrul Ioan Rus aşteaptă depăşirea fazelor care ţin, momentan, strict de aprobarea hârtiilor care stau la baza construcţiei de autostrăzi în România, iar clujeanul care conduce Ministerul Transporturilor este convins că acest lucru se va întâmpla cât mai rapid. Astfel, încă din acest an vor fi demarate lucrările care fac parte din Masterplanul General de Transport.

„Înainte să te apuci de treabă, vizavi de orice, întâi trebuie să ai un proiect pus pe hârtie. Suntem în situaţia în care vom depăşi ultrarapid faza cu hârtia, cu desenele, şi trecem la fapte. Avem proiecte în derulare, avem proiecte care acum se antamează şi, dacă vom obţine acordul, nu al tuturor forţelor politice, al majorităţii, cred că România va fi un imens şantier începând cu 2015, iar rezultatele se vor vedea în timp. Noi am corectat în Masterplan, am ţinut cont acolo unde a fost justificat, de ceea ce a rezultat în urma dezbaterilor publice, a dezbaterilor din comisiile parlamentare de transport. Se naşte un document care nu aparţine doar actualului Guvern, aparţine clasei politice actuale care, încet-încet, ajunge la o concluzie, mai mult sau mai puţin unanimă, că trebuie făcut ceva. Sau că ceea ce ne-am propus să facem este corect din punctul tuturor de vedere. Or asta se va vedea foarte rapid”, a declarat Ioan Rus, pentru mediafax.

Conform noului Masterplan, până în anul 2030 România ar urma să construiască 725 kilometri de autostradă, 184 de kilometri de autostradă fazată şi 1.809 kilometri de drum expres, costul total fiind estimat la 28,6 miliarde euro, inclusiv TVA. Printre priorităţi se numără finalizarea Autostrăzii Transilvania, iar Clujul va fi legat de vama Borş, precum și a tronsonului Sebeș-Turda a A10, astfel încât de la Cluj să se ajungă şi la vama Nădlac. De asemenea, sunt prevăzute și două drumuri expres care vor porni din județul Cluj: Turda - Baia Mare - Satu Mare - Halmeu, în lungime de 321 km, și Dej-Bistrița, care se va întinde pe 60 km.

„În acest moment, România are, pentru prima oară, un document strategic, Masterplanul General de Transport, şi sper că în următoarea lună să-l putem transforma într-un document de implementare, fie HG, fie lege, iar cu acordul CE să ne apucăm de treabă, să nu bâjbâim. Să nu facem studii de fezabilitate într-o zonă, dar care nu e pe culoarul acceptat de UE sau de noi”, a mai spus Ioan Rus.

Citeşte şi: Rus: ”Vom avea încă 250 de kilometri de autostradă până în 2017”

Articole din aceeasi categorie
Deși sezonul oficial începe abia pe 18 mai, accesul în complexul lacurilor sărate de la Ocna va fi permis și gratuit în minivacanța de 1 Mai.
23 Apr. 2018
17:20
0
Un clujean de 28 de ani, care a bătut un bărbat într-o parcare a fost prins de polițiști șibăgat după gratii. Victima a ajuns la spital în urma unui conflict spontan.
23 Apr. 2018
17:06
0
Caz incredibil la Cluj-Napoca. Un șofer care a lovit mortal o femeie pe o trecere de pietoni și a fugit de la locul accidentului, și-a dat foc la mașină ca sa nu fie găsit.
23 Apr. 2018
16:47
0
Autoritățile din județul Mureș au intrat în criză de timp cu realizarea ”Sistemului de Management Integrat al Deșeurilor”.
23 Apr. 2018
14:30
0
După studenți, și conducerea Universității Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca a intrat în grevă japoneză.
23 Apr. 2018
14:26
0
Duminică, cu ocazia Zilei Internaționale a Pământului, Serviciul Public Județean Salvamont-Salvaspeo Cluj împreună cu Asociația „Natura 2000 Trascău” au organizat în Rezervația Naturală Cheile Turzii
23 Apr. 2018
13:18
0

Post new comment

Comentarii

baga mare ucule ca acuma e momentul ,trebe bagate la lucru utilajele nu? alea care au fost si la Bechtel ,le mai iei si pe ale lui Bem Bem ca doara asta acuma e pitit

Sa o vedem si -pe asta. Toti promit marea cu sarea si nu fac nimic. M-as mira ca un inginer mediocru precum Rus, care a facut facultatea cum a facut-o si liceul asa....ca la seral... sa faca ceva. Dar nu se stie de unde sare iepurele.... :))

Chiar asa de informat esti? Tu cate clase ai,ce meserie ti-ai ales (sa nu spun eu) si de unde provii????

Comarnic - Brasov nu a putut fi finantata din bani europeni prin POST pana acum pentru ca autoritatile nu au inclus proiectul in documentul-program convenit cu Comisia Europeana in 2007. Autostrada Comarnic - Brasov este situata pe reteaua TEN-T Comprehensive (extinsa/secundara).Conform proiectului Programului Operational Infrastructura Mare (POIM) aferent exercitiului financiar european 2014-2020, rutele de pe reteaua TEN-T Comprehensive (autostrazi, drumuri expres sau alte drumuri noi) pot fi finantate nerambursabil din Fondul de Dezvoltare Regionala (FEDR).

Cautam Operatori calculator pentru publicare anunturi. Se lucreaza comod de acasa aproximativ 3 ore pe zi
Cerinte:
- cunostinte minime PC
- necesar calculator
- conexiune internet
- rabdare
- seriozitate
Nu este necesara experienta. Instruire gratuita oferita sub forma unor lectii prin mail. Veti trece mai intai prin instruire apoi care doriti, o sa incepeti sa lucrati. Program part-time. Acest proiect vizeaza piata americana a cartilor electronice. Oferim si solicitam seriozitate!Daca sunteti interesat trimiteti textul "Info" la adresa de e-mail mircea_mihasan@yahoo.com

nu faceti ?
Cu tunele aerodinamice pentru antrenamentale de zbor ☺

Bechtel (2,2 miliarde dolari) si EADS (un miliard dolari) ?! Fondurile Phare alocate pentru proiectul „Parcul Industrial“ din Cluj, proiect care se ridica la 6,2 milioane de euro.?! „Centrul de Telecomunicatii Speciale de Rezerva, Pregatire si Recuperare“ in localitatea hunedoreana Vata de Jos.?!..................

Cine a perfectat aceste contracte desteptule!! Sudistii vostrii analfabeti dar smecheri!!!!

Incredibil pentru nestiutori ca RUS Ioan dar Serbia cu 618 km autostrada a egalat Germania la densitate masini pe km autostrada.Ambele state sunt in intervalul 3900 - 3920 masini/km fiind aproape egale la densitatea vehiculelor pe km autostrada. Daca Serbia continua sa-si extinda reteaua va scadea numarul soferilor/km sub cel corespunzator Germaniei si automobilistii din tara vecina se vor impovara din ce in ce mai mult, tot mai putini fiind disponibili pentru achitarea mentenantei unui kilometru.Autostrada sau Expresul Iasi - Tirgu Mures este o constructie nerealista de care Romania nu are nevoie. Rus nu intelege ca in zonele de munte Expresurile sale nu pot avea serpentine si ca urmare cantitatea de tunele si poduri este atit de mare incit costurile expresului sunt exorbitante.

daca ai impresia ca in serbia sunt drumuri si autostrazi de buna calitate te inseli, sunt mult sub noi

• Autostrăzile (autoput), au trei benzi de circulaţie (inclusiv banda de urgenţă) pe sens, sunt marcate prin culorile alb şi verde, iar viteza maximă admisă este de 120 km/h.
• Drumurile exprese, sau semi-autostrăzile (poluautoput), sunt la fel ca autostrăzile dar nu au bandă de urgenţă. Sunt marcate prin culorile alb şi albastru, iar viteza maximă admisă este de 100 km/h.
1. Horgoš (Ungaria) - Novi Sad - Belgrad - Niš - Preševo (graniţa cu Macedonia). Are o lungime totală de 584 km, dintre care sunt construiţi 505 km de autostradă.
2. Belgrad - Ljig - Preljina (intersecţie cu Autostrada 4). Are o lungime de 132 km.
3. Batrovci (graniţa cu Croatia) - Belgrad - Pančevo - Vršac - Vatin (graniţa cu România). Are o lungime totală de 213 km, dintre care sunt construiţi 112 km de autostradă (16 km cu Autostrada 1).
4. Kotroman (graniţa cu Bosnia şi Herzegovina) - Užice - Čačak - Kraljevo - Kruševac - Pojate (intersecţie cu Autostrada 1). Are o lungime totala de 225 km.
5. Niš (intersecţie cu Autostrada 1) - Pirot - Dimitrovgrad - Gradina (graniţa cu Bulgaria). Are o lungime totală de 109 km, din care sunt construiţi 19 km de autostradă.
6. Užice (intersecţie cu Autostrada 4) - Gostun (graniţa cu Muntenegru) (autostrada va avea o rută complet diferită: Požega (intersecţie cu Autostrada 4) - Ivanjica - Boljare (graniţa cu Muntenegru). Are o lungime totala de 109 km.

Cine a perfectat aceste contracte desteptule!! Sudistii vostrii analfabeti dar smecheri!!!!

Si cu ce o sa construiti autostrazile,cu masinile dumitale....alea fara asigurare,rovigneta,ITP????Ca doar cine are tupeu sa le opreasca?

eu as vrea sa nu mai va laudati cu nimic si sa faceti totusi ceva.
abia dupa ce ati terminat ce trebuia sa faceti, sa incepeti va laudati, dar numai daca ev. ati terminat inainte de termen sau v-ati incadrat in valoarea contractului.
pt dl. rus nicio scuza. lamentabil prin duplicitate in afacerea cu numarul votantilor din Romania... este decredibilizat complet.

"În acest moment, România are, pentru prima oară, un document strategic, Masterplanul General de Transport"

Romania mai are un "document strategic" de cativa ani buni si care n-a fost pus in aplicare, desi, paradoxal, nu numai ca nu costa nimic, ci chiar reduce cheltuielile tarii. Vorbesc de documentul validat de Curtea Constitutionala in urma unui referendum national (pe care s-au cheltuit niste bani) prin care romanii au votat reducerea numarului de parlamentari.

Nu numai ca acel document zace intr-un sertar, ba mai mult, in urma uninominalului, paradoxal, desi se votase reducerea lor, nr parlamentarilor a... crescut si mai mult!

Guvernul nu a realizat un calcul cost-beneficiu al autostrăzilor pe care plănuiește să le construiască.Statul este în România o imensă mașinărie de tocat avuția societății, întreținând scheme sociale falimentare și investiții publice păguboase. Drumurile expres ne costa in medie 7,8 mil. euro/km. De autostrăzi nu mai zic nimic, cea mai scumpă este Comarnic Brașov, evaluată la 25 mil. euro/km.Până când România nu va renunța la regimul de socialism în infrastructură nu cred că va avea bunuri publice cu adevărat utile. Va avea poate, când o să fim bunici, șosele de centură și autostrăzi care însă nu-și vor recupera costul de producție niciodată.autostradă Transilvania – cost iniţial estimat de 2,2 miliarde euro, cost ridicat ulterior la 7 miliarde, cost real probabil undeva la mijloc

O schimbare majora. Pina acum se vorbea de orizontul 2019 acum s-a sarit la 2030!

romania o mai fost odata un imens santier:atunci cind o coborit si a lui din paduri la Cluj;amu vede tat omu unde s o ajuns

Ma mir cum nu li rusine sa mai minta: Sova, Ponta , Dragnea , Rus, acelasi qaqat !!!!!

deci vor fi cu 69% mai multe glume de santier, seminte si femei sparte pe trotuar.

I-auzi aici , citat din tine : "În acest moment, România are, pentru PRIMA oară, un document strategic, Masterplanul General de Transport " .
Marsh ma p.r.os.tane la gaurika ta laura sau la olguta ... Romania a avut pana acum vreo 10 MASTERPLANURI si vreo 24.674,654 de STUDII DE FEZABILITATE pentru autostrazi ! Incepi sa pu.tzi a praz ... putoare.

Dr.Ponta " insusi " daduse termen pentru o decizie pana in 15 februarie.Costul urias preconizat pentru constructia si operarea acestei autostrazi Comarnic-Brasov. Conform datelor Ministerului Transporturilor, pentru 53 de kilometri de autostrada se prevede un cost total de constructie si operare de circa 8,5 miliarde euro pe o perioada de 30 de ani

ia-l ba de mana pe Ponta, voi doi Pinochio, si mergeti la Dragnea la prostime, ca aici nu va mai crede nici mama dracului.

Luati-l si pe primarul din Floresti, ca si ala e un Pinochio.. asa.. mai local :))

cel mai bine sa-l ia pe dragnea si sa se apuce de zootehnie , ca si mortii aia din Teleorman or avea nevoie de ajutor si impreuna cu olguta vasilescu sa le PUIE MONTA !

Ioane, asculta la mine baiatule...e gata. Faceti-va bagajele si plecati. Ia-l pe doctor Poanta de mana si valea!

in Telorman e locul tau, bai "ministre" de doi bani, de manuta cu Dragnea! COMUNISTI RATATI!

il vom vedea vreodata acolo unde ii e locul ?

Bai, asta mai abereaza mult?

Rusule, la capitolul desene si povesti cu pesti te poți lua de mana cu mincinosul de Sulea, ca si ala desenează de se soarbe in Florești da nu rămâne in urma lui numa dezastru.

O sa demonstreze singurul ministru adevarat(ardelean) ,nu smecher,neajutorat ca predecesorii lui,ca daca vrei se poate realiza cinstit un astfel de megaproiect VITAL pt.romaniI!!!!!!!

Dar mai intai pica ceva? Apoi hartiile, planuri, proiecte, firme de casa, ca banii trebuie sa ajunga undeva in afara de asfalt, in ceva jeburi. Nu mai cred nimica.

UAU! Ce fericit sunt ca avem Masterplan!! Abia astept sa ma dau pe autostrazi si drumuri expres... ne umflam la inceput de an si ne dezumflam in Dec. Chestia cu santierul e adevarata. La asta ne pricepem. Dupa namolul si jegul de pe drumuri, cred ca am si inceput!

Ma Pinochio,cine mai crede ce grohai ? Romania, in 2015, o sa fie un imens bull shitt !

Inveleste-te mai Rus in ciocolata ,in locul marmotei !

O sa fie o pwla ...

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide