Ne pare rau, vizionarea acestei pagini nu este posibila in Internet Explorer 6, 7.
Pentru a explora continutul citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Pentru a beneficia de experienta completa a sitului citynews.ro, va rugam sa downloadati unul din urmatoarele browsere:
Continua pe Citynews.ro
×
inchide
Go to TOP
Miercuri, 03 Iun. 2015, 09:35
244
40885

Român neaoș, vreau plăcuțe în maghiară la Cluj!

„Bun venit în România, Nu mai ține șmecheria!” Asta era o manea care mă scotea din sărite în perioada facultății. Eram nevoit să o ascult vrând – nevrând pentru că era dată la decibeli isterici de către un vecin bezmetic de la etajul 7 al blocului de garsoniere unde locuiam atunci. Mi se părea că sună ca naiba, ruptă total de peisajul sau de filmul în care credeam eu că ar trebui să fie Cluj-Napoca. Capitala culturală, istorică, universitară, de care vreți voi, a Transilvaniei. Astăzi impresia pestilențială a manelei revine în orașul de 5 stele. Refuzul autorităților de a scrie numele orașului pe plăcuțe și în maghiară intră deja în sfera autismului grav. Totul pare desprins dintr-o lume ce frizează absurdul și obrazul gros.

39276_609871655710691_984212917
Video 2: 
Video 3: 
Video 4: 

Am înțeles că edilii care trebuie să ia această decizie se prevalează de un amendament din legea administrației publice, cum că dacă o minoritate nu reprezintă 20 la sută din întregul comunității nu beneficiază de indicatoare în limba maternă. Ba mai mult, există și setința unei instanțe în acest sens pentru Cluj. Perfect. Dar dincolo de acest aspect în care unii vor să arate că sunt mai catolici decât Papa, intervine dreptul natural. Latura morală, socială. Care vorbește de istoria acestui oraș unic și complex. De natura sa, de coloritul său etnic atât de divers și de fain. Vorbește despre noi.

Să fie oare întâmplător că aici avem o universitate care se numește Babeș-Bolyai? O instituție care se află clar sub zodia multiculturalismului? E doar o coincidență că la Cluj avem un veritabil centru multi confesional: Mitropolia Ortodoxă a Clujului, Episcopia greco-catolică de Cluj-Gherla, Episcopia unitariană ș.a. Fraților, e incredibil, dar aici s-a născut una din cele mai mari personalități ale Europei medievale, regele Ungariei, Matia. Oricum, în cazul ăsta cu totul particular, mi se pare o enormitate că o astfel de figură legendară e atât de puțin exploatată. Gândiți-vă cum s-ar fi comportat alte orașe de nivelul Clujului să fi avut o astfel de moștenire?! Realmente, trăim o noapte a minții! Trezirea! Cum ar fi ca Sibiul sau Brașovul să renunțe la componenta lor săsească? Dimpotrivă. E un titlu de glorie!

Iar ultima chestie care ține de obrăjori și m-a revoltat încât să scriu textul de față e noua găselniță a primăriei. Li se spune ”Bun venit” celor care intră în Capitala Europeană a Tineretului transformată în Capitala Șantierului European, în șapte limbi printre care engleză, franceză, coreeană, rusă dar nu și maghiară!!! Asta ori e o sfidare ce ține de griul anilor 90, ori o prostie de bubuie în capul ălora ce au pus-o la cale. Serios, trebuie să fii ori meschin, ori prost. Pentru că ce ne spune Direcția de Statistică din Cluj? În 2014, și situația e aceeași și pentru alți ani, cei mai mulți turiști străini au provenit din Ungaria, peste 14.000, podiumul fiind completat de Italia și Germania, fiecare cu puțin peste 8.000 de turiști! Și cum bine îmi aduc aminte, Clujul a fost lăudat în nu mai știu ce top că e orașul cel mai tolerant și mai prietenos cu turiștii străini. Doar că mai nou, Primăria face lucrul ăsta pe sărite. E tolerantă doar cu ce turiști dorește mușchiul ei.

Mă gândesc ce resurse interioare trebuie să ai ca în secolul 21 să vii cu astfel de abordare, tu ca autoritate administrativă locală, politică, de ce fel îi fi?! De unde delirul ăsta de un exces etnic familiar unor obscure organizații care oricum nu au nimic cu lumea civilizată?  Am avut, de curând, șansa unui interviu cu un scriitor remarcabil, care la final, mi-a spus și citez că „acceptarea și dacă se poate conviețuirea normală între națiuni și credințe e singurul deziderat pe care îl pot avea niște oameni normali. ”

Autorițățile, în micimea lor, refuză. Din păcate, vremea șmecherelii cu manele încă n-a apus. Dar noi putem schimba lucruri. Așa că eu de aici de pe pagina asta le spun turiștilor maghiari care vin la Cluj – Isten hozta Kolozsvárra!

 

 

Voteaza articolul
4.4 / 5 (145 voturi)
Articole din aceeasi categorie
Oraşul care se dezvoltă ameţitor ne creează ameţeli în trafic. Clujul este cu adevărat sub asediu la orele de vârf şi pare că soluţia salvatoare nu mai vine.
23 Mar. 2019
09:00
2
Parafrazarea numelui unui celebru film mi se pare sugestiv pentru emoţia trăită la întâlnirea cu generaţii de elevi şi dascăli de la prima şcoală.
15 Iun. 2018
07:45
1
Știu, serviciul de urgență e gratuit în România.
09 Mai. 2018
10:21
5
Să ne imaginăm următoarea scenă. Băieții de la Arsenal înfulecau fripturi cu cartofi prăjiți când Wenger poposea în Insulă venind din îndepărtata Japonie, prin 1996.
26 Apr. 2018
15:53
1
România este pe ultimul loc în ceea ce priveşte siguranţa drumurilor din Uniunea Europeană.
16 Apr. 2018
10:00
7
Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3. Trenul accelerat Timișoara - Iași pleacă în 3 minute de la linia 3.
02 Apr. 2018
11:14
7

Post new comment

Comentarii

+204
Imi place!

aha! si tu la ce-ai contribuit? la VRAJBA si URA !
la ce-ati contribuit voi bozgorimea intr-un sfert de secol de la caderea comunismului? la scandaluri si HOTIE !

+206
Imi place!

Un spectacol pentru prosti si cresterea artificiala a încrederii în guvernarea locala idioata care "îi tine în cutiutza lor" pe complotistii bozgori care, vezi Doamne, vor sa fure Transilvania.
La pretzurile si taxele de Europa pe care le platesc VREAU locuri de MUNCA si SALARII europene nu o treime din salariile din Botswana adica o treime din fix P U L A - moneda nationala din Botswana.

-250
Nu-mi place!

aroane aroaneee. ptiu vinitura ce esti. mai spala-te pe limba ca de la cate-i dai lui raresica cred ca la sarcu ii luceste. slabut esti copile. nu stiu cum ti-ai luat examenele, dar nici pe departe nu te poti numi ziarist ca de jurnalist nici nu incape discutie

+233
Imi place!

....La fel ca dv. d-le A.C.gandesc si eu,care nu am nici cultura si nici educatia pe care o etalati.Aveti ...suficienta[!]dreptate in legatura cu ,,ce''ar trebui sa arate si demonstreze o urbe plina in fapt de multiculturalism.Suntem inTRANSILVANIA ,iar aceasta situatie pe care dv o remarcati la Cluj, ar trebui in acelasi mod privita,, in oglinda'' si de catre edilii oraselor est-transilvane cu populatie majoritar maghiara unde ...denumirile strazilor[chiar daca de multe ori nu au corespondent ]romanesti sunt ,,traduse'' cumva, chinuit in maghiara!Asa ca sa nu ramana prea multe urme si semne de romanism prin asa zisul ...tinut secuiesc! Ei bine ,nu ,,talpa'' fie ea romaneasca fie ungureasca,este purtatoarea de vina in acest caz ,ci mai curand cel[cei] care ,,calca''pe ea! Pote candva ne vom mai ...emancipa.Tot bine si viata buna la toti romanii si la toti ungurii din ROMANIA!

-247
Nu-mi place!

....La fel ca dv. d-le A.C.gandesc si eu,care nu am nici cultura si nici educatia pe care o etalati.Aveti ...suficienta[!]dreptate in legatura cu ,,ce''ar trebui sa arate si demonstreze o urbe plina in fapt de multiculturalism.Suntem inTRANSILVANIA ,iar aceasta situatie pe care dv o remarcati la Cluj, ar trebui in acelasi mod privita,, in oglinda'' si de catre edilii oraselor est-transilvane cu populatie majoritar maghiara unde ...denumirile strazilor[chiar daca de multe ori nu au corespondent ]romanesti sunt ,,traduse'' cumva, chinuit in maghiara!Asa ca sa nu ramana prea multe urme si semne de romanism prin asa zisul ...tinut secuiesc! Ei bine ,nu ,,talpa'' fie ea romaneasca fie ungureasca,este purtatoarea de vina in acest caz ,ci mai curand cel[cei] care ,,calca''pe ea! Pote candva ne vom mai ...emancipa.Tot bine si viata buna la toti romanii si la toti ungurii din ROMANIA!

+214
Imi place!

....La fel ca dv. d-le A.C.gandesc si eu,care nu am nici cultura si nici educatia pe care o etalati.Aveti ...suficienta[!]dreptate in legatura cu ,,ce''ar trebui sa arate si demonstreze o urbe plina in fapt de multiculturalism.Suntem inTRANSILVANIA ,iar aceasta situatie pe care dv o remarcati la Cluj, ar trebui in acelasi mod privita,, in oglinda'' si de catre edilii oraselor est-transilvane cu populatie majoritar maghiara unde ...denumirile strazilor[chiar daca de multe ori nu au corespondent ]romanesti sunt ,,traduse'' cumva, chinuit in maghiara!Asa ca sa nu ramana prea multe urme si semne de romanism prin asa zisul ...tinut secuiesc! Ei bine ,nu ,,talpa'' fie ea romaneasca fie ungureasca,este purtatoarea de vina in acest caz ,ci mai curand cel[cei] care ,,calca''pe ea! Pote candva ne vom mai ...emancipa.Tot bine si viata buna la toti romanii si la toti ungurii din ROMANIA!

-266
Nu-mi place!

In concluzie, ungurimea poate sa ne suga.

+195
Imi place!

de cretinizati nationalisti ca tine. Nu cunosc limba magyara suficient de bine dar pot sa-ti spun din tot sufletul tarii mele adoptive: Go f u c k yourself ma clujean.
Kacat în ploaie ai fost, kacat în ploaie ai ramas si nu mai exista absolut nimic în istoria contemporana a României sa schimbe asta.

-251
Nu-mi place!

Ti-ai terminat de spus poezia, noah treci si tu sa-l s.ugi, pe el si pe noi toti clujenii! :=))

-237
Nu-mi place!

Mre umilire cand lupti cu armele imparatului si apoi cand armata maghiara impinge regimentele bistritene in Moldova si armata lui Puchner in Muntenia, Iancu ramane in muntii Apuseni si cere disperat ajutor de la garnizoana din Alba Iulia.

+206
Imi place!

Esti atat de retardat si izolat in manele incat nu ai iesit din Romania niciodata. Cum treci granita in Ungaria, scrie clar si in limba romana pe placutele localitatilor.

+199
Imi place!

Iată că a apărut și manelistul de la 7...

-234
Nu-mi place!

Ia impartaseste te rog cu toti, unde exact s-au nascut bunicii tai( sa nu mergem mai departe), si cu ce au contribiut la cladirea Clujului?

+207
Imi place!

Ia impartaseste te rog cu toti, unde exact s-au nascut bunicii tai( sa nu mergem mai departe), si cu ce au contribiut la cladirea Clujului?

-265
Nu-mi place!

Clujul a fost cladit pe sudoarea,si fondurile furate ,luate cu japca de grofii maghiari de la romani! Insusi handicapatul chelios de Gherman,recunostea acest lucru acum cativa ani intr-o emisiune TV .deci, sa nu ne mai mintim ca ungurii ar fi facut ceva in Ardealul asta ,ca nu au facut decat cu banii si munca romanilor.sasilor ,sarbilor etc.

+229
Imi place!

strabunicul meu a contribuit cu pretul a doi boi la constructia cladirii Operei Romane. Acum cred ca se invarte in mormant saracul, ca cica a facut si munca voluntara. Fiind croitor. San dilo!

-251
Nu-mi place!

sugi coceanul, bozgor imbecil!

+216
Imi place!

S-a trezit si analfabetul!

+212
Imi place!

@Magarocul, asa ti-au spus strabunicii? De aceea nu te-au trimis la scoala?

+224
Imi place!

Cand te ustura adevarul, doar atata stii sa articulezi ? Ca interlocutorul e incult ? Pai voi maghiarii sunteti cei mai inadaptati la scoala, cei cu cele mai proaste rezultate aici inCluj ,atat la scolile generale cat si la licee. Deci, incearca sa gasesti altceva ungure

+215
Imi place!

Bravo, ti-ai "dezarticulat" si putina minte pe care-o mai aveai, nota 4!

-255
Nu-mi place!

Simpla intrebare ar fi: De ce NU? Lasand deoparte toate motivele care sunt pro si contra, ramane intrebarea De Ce Nu? Asta in 2015, in Europa, intr-o tara membra UE si NATO? M-am gandit mult si bine, si nu cred ca pe maghiarii din Transilvania ii deranjeaza ca traiesc cu romanii si sasii(ramasi), si cu celalte natii ardelene, ci ii deranjeaza ca traiesc in Romania, intr-o tara care e o gluma. Azi maine vin rusii peste voi toti, si atunci veti uita de toate gainariile cu care va ocupati aici. Pentru cei care lasa comentarii nesarate si pline de istorie inventata in perioada comunista: stiu ca nu prea va place sa cititi ( orice dincolo de Facebook), dar documentati-va din statistici, sa aflati cum s-a schimbat populatia Transilvaniei in ultimii 95 de ani. Orase suprapopulate artificial cu oameni "de origine sanatoasa" , cadAVre militare aduse de peste Carpati, si asa mai departe. Sunt sigur ca cel putin 80% din comentatorii nesimtiti de aici au origini asemanatoare cu cele mentionate mai sus. Nu ati fost si nu veti fi respectati in lume vreodata, pana nu va schimbati. O seara minunata tuturor, si mult succes in viitor!

-256
Nu-mi place!

Se gaseste un Otto, de fapt un maghiar las, ca toata natiunea sa, inadaptata in Europa de vreo 800-900 de ani ,sa comenteze chipurile din perspectiva unui neamt ! Da, stim, voi astia sositi din stepele Asiei cu carnea sub cur ,inca nu ati scapat de basinile inghitite odata cu carnea , si va credeti superiori romanilor. Pt el, lasul maghiar cu nume de scena neamt Romania e o gluma. Isi poate permite orice, chiar sase creada si civilizat , desi scremanduse, zice imfatuat ca nu ar fi deranjat ca traieste aici alaturi de romani si ceilalti, dar cu toate astea, vrea sa scrie in maghiara ,si cu vopsea verde , ca asa trebuie in NATO si UE, asa a aflat el. Pt el, toata istoria ce nu-i pica ungurului bine, este inventatade comunisti ! Dar istoria sa maghiara , inventata de prima tara comunista dupa URSS,pica bine oricand ,oricum oriunde,fie ca UNgaria e nazista, comunista sau chiar democrata hi hi hi Ungaria cica e democrata , gata bai, nu mai radeti ! :) Vorbim lucruri serioase aici, sponsorizate din greu de Soros ,ce mama dracului , si voi radeti de maghiarii care azi erau comunisti, poimanine erau nazisti, iar apoi au revenit din amnezia nazista inapoi la comunism. Dansul se vrea a fi educat si nu nesimtit, cum ii catalogheaza pe ceilalti . Dansul Otto maghiarul ce uraste Romania, o gluma de tara are origini sanatoase, din Asia ,inca isi aminteste si acum de stra-stra-stra-stra-stra bunicul sau ce tragea cu arcul si se spala odata pe an ! Dar el maghiarul, este civilizat, desi toata Europa ii vede ca pe ultimii oameni,retardati psihic, inadaptati inca in Europa si pe primul loc la sinucideri si industria porno in UE. El ne da lectii de istorie reala, .....el cu 4 clase primare ...uluitor ...

+229
Imi place!

Cei care stiu ca statul Ungar are 1014 ani si statul Roman 149, ca SF.Stefan a crestinizat populatia din 1001, si nu stie romanii cand si unde au trecut la ortodoxie, cei care stiu ca fara viza pasaportul unguresc este acceptat in 156 de tari iar cel romanesc in 141, sa nu vorbim de restrictii de munca ci doar de calatorie, cine le stie pe astea plus inca multe altele isi da seama ca mi-am pierdut timpul raspunzandu-ti :)))

+196
Imi place!

Suntem o rusine, noi maghiarii care promoivam aceasta tampenie cu 1000 de ani, suntem o rusine pt Europa asta. Suntem in secolul XXI, s-a terminat cu feudalismul, ar fi vremea sa lasam dracului Trianonul si sa ne cramponam de statul ala artificial cu 23 milioane in care noi abia daca era 7 milioane. Eu m-am plictisit de revansa asta maghiara permanent resapata. si peticita cu inventii si falsuri.

+222
Imi place!

Asta imi ziceau si mie bunicii maghiari, ca Ungaria are 1000 de ani! Cand am studiat insa, am aflat ca orgoliile sunt foarte mari, si lipsa de idenitate maghiara trebui suoplinita cu scenarii scintifico-fantastice. Cand acel Sf Stefan a unit acele triburri, nicidecum acea uniune nu s-a numit Ungaria . Nici nu avea cum ! Pacat ca noi maghiarii ne crampoonam de aceste lucruri cand sunt altele mai importante decat placute bilingve si o asa zisa revansa de luat.

-256
Nu-mi place!

Cei care stiu ca tarile romane si romanii, au avut entitati statale dinainte sa vina navalitorii maghiari cu fcarnea sub cur , stiu si ca Sf Stefan era roman , si la curtea sa se vorbea romaneste. Deasemenea cei care stiu ca jnu a existat nici un stat maghiar ci niste salbatici ,in triburi ,o adunatura pestrita de criminali violatori . Regatul Ungariei, ala de 1000 de ani , hi hi hi ce cioaca de pampalau , a fost desfiintat dupa batalia de la Mohacs. Apoi Ungaria era anexata la Imperiul Austriac. Abia pe la 1867 a devenit parte a Imperiului Austriac, dupa batalia in care trupele lui Bismarck au infranta armata austriaca si i-a luat 3 landuri. Fara austrieci ungurii nu existau , erau nulli, le-a aratat asta si Avram Iancu la 1848 . Care Iancu, putea sa declare independenta Transilvamniei, daca nu era armatta rusa si austriaca. Astia sunteti voi , maretii maghiari si istoria voastra mareata, tinuta de austrieci

-235
Nu-mi place!

Nu se stie din ce parte a Asiei au venit în Câmpia Panonica triburile magyare, la 400 de ani dupa plecarea hunilor dar este cert faptul ca au venit din aceiasi zona împreuna: barbati, femei, copii si chiar si cai, cu care pretinde ilustrul lingbist Ghitza Funar ca se întzelegeau prin viu grai..:)
Stiu românii din câte si din care zone ale Imperiului Roman au venit mercenarii care au creat maretzul popor roman pompând la prostituatele dace ?
Exista istorici convinsi ca, dupa invazia Daciei de catre cele 12 legiuni, barbatii daci au mai ramas în viata si s-au mai adus si la Roma sa-si aduca femei romane cu care au creat noul popor?

-240
Nu-mi place!

Numele de Vajk este un nume unguresc vechi, provenind din limbile turcice (Baj = bogat). Iar Voicu nu este un nume neaos romanesc, ci unul slavic!

Te ajut cu niste informatii: Iancu a fost inarmat si ajutat de austrieci. Ostile lui (ca si granicerii romani din Bistrita) au luptat ALATURI de austrieci si rusi, nicidecum impotriva lor. In mai 1849 Iancu ii scrie o scrisoare comandantului garnizoanei de la Alba Iulia ca are nevoice urgenta de armament si munitie, si daca nu le primeste in 2 saptamani nu va mai putea lupta.

+191
Imi place!

Voicu este nume pur romanesc, fara nimic slav in el. Chiar istoricii maghiari spun acest lucru. Dar ungurii de unde aveau armele ? Nu tot de la austrieci ? Si apoi, conteaza de unde era inarmat ? Nicidecuym, conteaza ca va aratat ce impotenti sunteti voi maghiarii. Problema Transilvaniei, se va definitiva pana la capt cu sange, pt ca voi maghiarii asta doriti, si asta veti avea. Vor venii romanii si din Honolulu, din Africa de sud ba vor veni, de la mama dracului din lumea asta, vor veni sa va dea afara definitiv din Transilvania. Pt ca voi , salbaticilor, nu meritati sa locuiti in Europa, voi salbaticilor suntetoi efectic niste criminali ,escroci, si ultimii oameni.

+215
Imi place!

Ha ha ha, pai nu faci decat sa confirmi exact ce am afirmat ! Ca Avram Iancu, nu se putea razboi ccu Austria si Rusia .In schimb , i-a umilit pe maghiari si mareata lor armata ! Daca Balcescu ar fi stiut ce poama si ce mare lepra e Kossuth,altfel se scria istoria. Deci ,lasa aerele de docent in istorie, esti doar un ungur subiectiv , :) patriotulk lui peste

+199
Imi place!

MAGNA CUM LAUDE

-243
Nu-mi place!

Noa ,,prietenas cat esti tu de patriot ,dar eu TOT ti-as pune un CARLIG sub barba ,sa te -as ridica vreo trei palme mai sus de la podea . si de dragul tau te-as unge din iubire pentru tine ,chiar cu miere de albine . Si te-as tine asa in soare vreo trei zile .

-256
Nu-mi place!

Aveti perfecta dreptate. O autonomie economica, regionala.Sa ne gospodarim cu banii nostrii noi Ardelenii.Dar pina nu intelege populatia majoritara ca aceasta solutie ar fi cea mai buna tuturor ardelenilor asa v-a ramine.Pacat....fiecare zi e o zi pierduta.

-261
Nu-mi place!

Vorbeste Csilla de autonomie, cand in Covasna si Harghita, asa zisii secui mor de foame, fiind primii la somaj si ajutoare sociale din intreaga Romanie. O lozinca demna de retardati cu 4 clase care habar nu au de economie sau finante. Ardeleni in sus ardeleni in jos, uitand Csilla xenofoaba ,ca dansa nu e ardeleanca,si doar o unguroaica. Pacat Csilla ca nu vrem noi romanii sa te tinem din munca noastra asa cum erau invatati stramosii tai grofii

-254
Nu-mi place!

Daca te-ai uita pe statisticile celor doua judete, ele primesc inapoi 70-80% din taxele pe care le produc. Asta inseamna ca nu sunt legate de tzaza Bucurestiului ca judetele extracarpatice care primesc mult mai mult decat produc.

Judetele secuiesti sunt in prima jumatatea judetelor la PIB/cap de locuitor.

Datele nu va intereseaza numai gogosile care vi sunt presentate la ecran.

+229
Imi place!

Nici un judet nu primeste 80% din cat produce inapoi draga Csilla, Apoi, mai cauta tu iuito, si afla ca sunteti pe ultimele 2 locuri la aportul bugetar ! Nu la ce primiti inapoi ca nimeni nu primeste inapoi mai mult decat da,nimeni! Argesul de ex,primeste inapoii 40% ! Dar voi aia smecherii cu autonomia dinCv si Hr, sunteti pe ultimele 2 locuri la contributia bugetara, si aveti cel mai mare numar de someri si asistati sociali din Romania,ca asa sunteti voi invatati, sa o frecati la rece, pe banii romanilor Apropo Csilla, tu esti nesimtita aia care zbierra si-si ridica fustele in cap , de necaz ca alpinistul ala maghiar nu a scris in ungureste ci doar in romaneste din nepal pe pagina sa ? Aia care facea spume la gura si injura pe sarmanul om in toate felurile ? Judetele secuiesti sunt exact ultimele doua ca PIB/cap de locuitor mincionaso ordinara ce esti. Asa va invata acolo intre maghiari sa dezinformati? Ia vezi la emisiunea lui Moise Guran ce statistici sunt despre voi !! Daca nu ar fi firmele romanesti, ati fi muritori de foame, nici o afacere locala nu se sustine acolo fara ineractiunea cu firme din restul tarii ! Sau tu esti directoare la Banca Nationala si noi nu am aflat inca ?

+203
Imi place!

Csilla este o dementa din Covasna , care agreseaza romanii ,turistii romani pe strada , o stiu foarte bine.

-257
Nu-mi place!

Sunt 15 judete care primesc mai mult inapoi decat taxele si impozitele incasate. Una singura in Ardeal (Maramures), restul de 14 sunt peste Carpati. Harghita primeste 82%, Covasna 78%.
Linkul de pe Gandul

storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/186/3936/9444892/3/harta-bg-bl.png

Iar la PIB pe cap de locuitor am gresit,nu sunt in prima jumatate, ci Harghita este pe locul 22, iar Covasna pe 24 dintre judetele Romaniei. Date de pe econtext.ro, linkul:

old.econtext.ro/assets/767-Top%20pib%20cap%20locuitor%20criza.jpg

+207
Imi place!

fiecare cu sursele lui de informatie-noi cu cele romanesti, tu cu cele bozgoresti....nu iti convine, drum bun la Ulanbataar sau hungurika mika !

-247
Nu-mi place!

uite o sursa bozgoreasca, gandul: http://storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/186/3936/9444892/3/harta-bg-...

+205
Imi place!

Mai baieti !!! Daca nu ati atat de tampiti,degeaba se mai chinuia Ceausescu sa va mute in Ardeal.Stia nea Nicu,ce stia.........

-259
Nu-mi place!

Bulisor este Balazs Laszlo , sau Szocs Laszlo , doi unguri sovini care activeaza in L.T.D. a lui Gherman si Daian, condusa momentan, spre derutarea romanilor de unul din Brasov Lucian Constantin ! Luna trecuta Gherman a fost la Paris, unde si-a primit noile directive dela Jobbik ,...Vona Gabor avand cateva intalniri cu Gherman la Paris departe ochii lumii ! Stiti unde se vor duce copii lui Gherman la scoala dupa liceu ? Va las sa ghiciti :) Soros este foarte marinimos atunci cand isi plateste slugile.mai ales slugile care-si folosesc extrem de bine limba

+203
Imi place!

"Tui...m-ai deconspirat.... Doar ca nu stii amanunte...io cu Vona m-am intalnit numai de 15 ori anul asta...
Bravo, ag.pr. Info G-ral!

+211
Imi place!

@ Legea 215/2001

...... muhuhuuuuie bozgoruuu ......

+216
Imi place!

Na poftim cultura, de asta este tara la nivelul fundului broastei africane de mina.

+234
Imi place!

AFARA cu voi BOZGORII si MARSH INAPOI IN MONGOLIA de unde ati venit PAGANI impreuna cu fratii vostri TSAGANII !

-232
Nu-mi place!

atat esti de prostalau incat bubui.dar centru clujului iti place nu? construit de astia...aaaaaaaaaaa.....bozgori.sa manci pamant.

-244
Nu-mi place!

draga moga,nu pe unguri ii confunda lumea cu ***EDITAT***ii ci pe voi.ASa ca vezi de propria ograda baietas acolo miroase a ***EDITAT***.

-237
Nu-mi place!

draga moga,nu pe unguri ii confunda lumea cu ***EDITAT***ii ci pe voi.ASa ca vezi de propria ograda baietas acolo miroase a ***EDITAT***.

+215
Imi place!

Mai etnologule,daca nu ai nimic intelligent de remarcat dupa acest articol scris de cineva cu dibla,baga-ti capul in oala lui starbunicata si tacii dracului de momirlan

+229
Imi place!

Omul vorbeste despre lege si hotarari de guvern, de norme europene RATIFICATE de Romania, de exemple europene, si vine ura viscerala. Nu va mirati ca tara asta este acolo unde este.

Si frustrarea asta o incercati sa o revarsati pe unguri. Nu 1,3 milioane de unguri sunt de vina pentru ca tara asta frumoasa este acolo unde este.

-256
Nu-mi place!

Care "Omul vorbește..." ca ești același, una și aceeași persoană :=))))))))))) Ai vreo 30 de postări numai la

articolul asta, psihopatule....Așa vă mancați voi ungurimea omenia :=)))))))

-234
Nu-mi place!

Alin: ai argumente, sau doar ura viscerala te apuca?

Eu vorbesc de lege (215) si HG (1206/2001, 1415/2002) care spune ca se pun inscriptii bilingve la Cluj. Legea 215/2001 mai spune ca ele raman si daca procentul scade sub 20% (art 131 din legea 215).

Aduc si exemple EUROPENE.

Argumente, va rog si discutie civilizata, de ce nu se aplica o lege si o HG la Cluj. Ce va deranjeaza, care drept al vostru este lezat? Eu zic ca nici unul, dara inscriptia romana ramane deasupra celei maghiare.

+203
Imi place!

he! he! he!!.....intreaba-l pe Viktor Orban ce parere are de Europa si cum aplica el legile europene, he he he he he!!!!!....

+199
Imi place!

Uita niste exemple din tara lui Orban Victor: http://www.zi-de-zi.ro/wp-content/uploads/2013/02/casa-satului-660x469.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-KVI6lxWRs1s/ToTQCpBG4xI/AAAAAAAAA0s/JSNfy8dwMx...

Ma, scrie desasupra in romana si mai este si steag roman pe primarie? Scrie prima oara in romana si abia apoi in romana si mai este si steag pe scoala?

+219
Imi place!

ba sa avem pardon, legile sint facute de oameni si desfacute tot de ei printr-o MAJORITATE
numai pentru ca voi ungurii sinteti cu adevarat niste porci ordinari, uite eu NU mai sint de acord cu aceasta lege si cer revocarea ei si tot mai multi gandesc ca mine, oricum majoritate avem deja!
si asa e veche de 15 ani aceasta lege si oricum nici nu s-a aplicat si iti promit, bozgore, cu atat mai putin se va aplica de acum incolo.

+221
Imi place!

Hmmm,Moga Parca am mai auzit de numele asta prin Cluj.Aha,acum mi-am dat seama;locuia pe Pavlov si se pupa cu Geniul din Scornicesti de fiecare data pantofarul ala venea pe la Cluj.Se pare amice ca tu esti un rebut social al acelor timpuri.Nerusinatule.

+223
Imi place!

Legea a fost aprobata asa pentru ca este o OBLIGATIE ce reiese din ratificarea unei norme europene: Carta Europeana a limbilor regionale si minoritare. Romania a ratificat si aceasta carta. Denuntati aceasta carta si vedeti ce scandal va fi...

Toate inscriptiile din Europa se bazeaza pe aceasta carta. De EUROPA ai auzit? De Italia, Franta, de Germania, de Finlanda, de Austria, de Spania, de Marea Britanie? Toate au inscriptii bilingve la mai un procent mai mic de minoritati decat la Cluj. Om vedea, daca guvernul va abroga vreodata aceasta lege, pana atunci este OBLIGATORIU.

Ce te doare omule? Inscriptia romana nu dispare, nici un drept al tau nu este lezat. Doar ura viscerala la UNII.

+202
Imi place!

Carta Europeana a drepturilor omului nu prevede ca in oraseleni inter-etnice. Deci, NEMA Kolozsvar !Keine Kolozsvar ! Si cu cat se va insista mai mult , cu atat mai multi romani vo fi impotriva .

-250
Nu-mi place!

Si uita conventia cadru pentru protectia minoritatilor nationale (ratificata de Romania prin legea 33/1995):

"In areas traditionally inhabited by substantial numbers of persons belonging to a
national minority, the Parties shall endeavour, in the framework of their legal system,
including, where appropriate, agreements with other States, and taking into account
their specific conditions, to display traditional local names, street names and other
topographical indications intended for the public also in the minority language when
there is a sufficient demand for such indications"

+213
Imi place!

Carta LIMBILOR REGIONALE SI MINORITARE a Consiliului Europei fost ratificata de Romania prin legea 282/2007.

Uite si paragraful respectiv:
"In respect of the local and regional authorities on whose territory the number of residents who are users of regional or minority languages is such as to justify the measures specified below, the Parties undertake to allow and/or encourage:
the use of regional or minority languages within the framework of the regional or local authority;
the possibility for users of regional or minority languages to submit oral or written applications in these languages;
the publication by regional authorities of their official documents also in the relevant regional or minority languages;
the publication by local authorities of their official documents also in the relevant regional or minority languages;
the use by regional authorities of regional or minority languages in debates in their assemblies, without excluding, however, the use of the official language(s) of the State;
the use by local authorities of regional or minority languages in debates in their assemblies, without excluding, however, the use of the official language(s) of the State;
the use or adoption, if necessary in conjunction with the name in the official language(s), of traditional and correct forms of place-names in regional or minority languages.

-253
Nu-mi place!

mno asteapta tu bozgore, asteapta sa se aplice..... :)
si orban viktor se ca.ca pe Europa si pe legile ei
iti promit ca o sa mori si vei fi oale si ulcele si aceasta lege tot neaplicata ramane ! asa sa stii !!

+213
Imi place!

Om vedea, deja sunt inscriptii multilingve pe unele monument si cladiri istorice. Pe transilvaniacam scrie si acolo in mai multe limbi, inclusiv Kolozsvár, site-ul UBB (stii ce este UBB?) exista si in maghiara,

Dar nu mi-ai raspuns, ce te doare daca scrie SI IN LIMBA ROMANA SI IN MAGHIARA? Dreptul tau de roman nu este lezat ca scrie Cluj-Napoca, chiar deasupra lui Kolozsvár. Si ce este Cluj mai breaz ca Timisoara, unde scrie in 4 limbi?

+217
Imi place!

ART. 131
Prevederile art. 19, art. 39 alin. (7) si ale art. 76 alin. (2)-(4) sunt aplicabile si in cazul in
care, din diferite motive, dupa intrarea in vigoare a prezentei legi, ponderea cetatenilor
apartinind unei minoritati nationale scade sub procentul prevazut la art. 19.

Inscriptionarea biliingva este la Art 76-4, deci placutele raman si daca ponderea scade sub 20%...

+210
Imi place!

Liga Transilvania Democrata, este singura organizatie a ardelenilor, a natiunii ardelene, care militeaza pt alungarea viniturilor din Cluj Medias, Baia Mare a romanilor mitici, aducatori de balcanism si nenorocire latina balcanica. Liga noastra militeaza pt pripasirea si reinstaurarea colonialismului austriac si maghiar atat de benefic acestei provincii extraordinar de multiculturala. Numai aruncarea peste arcul carpatic a miticilor si romanilor vinituri ne va aduce prosperitatea si cultura vechiului Imperiu ! Veinit in randurile noastre , ne gasiti pe FB

+221
Imi place!

Mai, securila, lasa-te de cioace.

+214
Imi place!

Mai Dane, mai Danut, mai Duica, lasa-te de reclama negativa , ca sa-ti creasca audienta ! SI mai lasa-l dreacu de steagul ala inventat , adus din Germanica, si de stickerele alea cu TS, ca sa faceti voi tara separata , si apoi aici sa mancati k.k.t. ca voi nu doriti ruperea Romaniei, doar impartiti deja abtibilduri cu TS, si vi le lipiti pe masini, ca va e greata de Romania, va plateste Soros si Voma Gabor sa reclamati Transilvania ca tara separata !

+225
Imi place!

False flag. Liga transilvana e ceva mai pacifista decat afirmi tu acolo, dar da milteaza pentru constientizarea unei identitati ardelene. Partea cu alungare este total falsa. Mai degraba ii invita pe cei veniti de dincolo de Carpati sa adere la valorile transilvane.

-234
Nu-mi place!

un fake care pute de la o posta.

-227
Nu-mi place!

Uite si link-ul: http://www.legex.ro/Hotararea-1206-2001-28563.aspx
Nr. Unitatea administrativ/ - sat component Mod de inscriptionare
crt. teritoriala - sat apartinator in limba materna
- localitate componenta
________________________________________________________________________________
1. Cluj-Napoca 1. Cluj-Napoca 1. Kolozsvar

+203
Imi place!

FARA OCOLISISURI.A VENIT VREMEA SA MAI TACETI DRACU ,ATATEA VAICARELI,CA NU VA PLACE, CA VRETI NU STIU CE. NICI NOUA NU NE PLACE CEEA CE FACETI VOI. CHIAR SANTETI ASA GREI DE CAP??? SAU LA NASTERE VI S-A SPALAT SI PUTINUL CARE-L MAI AVEATI IN CUTIUTA DE PE UMERI?? ASTA-I ROMANIA-TARA ROMANILOR,DACA NU VA CONVINE PUTETI PLECA ORICAND SI ORIUNDE. GATA AJUNGE...E DEJA PREA MULT...VA LASATI MANIPULATI CA NISTE MARIONETE DE CEI CARE AU BANI, AGITATORII DE SPIRITE .......

-268
Nu-mi place!

Interesant cum s-au intensificat rapid peste noapte chelalaielile si latraturile bozgorilor si cum a aparut pseudoarticolul asta tocmai cand s-au reluat dur luptele din Ucraina...
Si mai vorbim de slugoii rusilor....

-242
Nu-mi place!

Aicia e mana KGB-ului, nu-i asa bai Gadeo? Da mare prostan mai esti!

+236
Imi place!

Nu ai argumente impotriva legilor 215 si HG 1206 din 2001, sau impotriva normelor europene, nu-i asa?
De aia arunci cu prostii si incerci sa divergi subiectul.

+224
Imi place!

Orice lege poate fi si incalcata sau mai ales revocata! Oricum, voi maghiarii sunteti niste falsificatori si niste talhari! Normele europene sunt impotriva auttonomiei si separatismului etnic. Se poate si se va face referendum propus de CJ, si se va lamuri definitiv problema BY BY BYE

+208
Imi place!

Hai sa nu aducem autonomia in discutie, nu are de a face cu multilingualitatea. cat timp legea 215/2001 si HG1206/2001 sunt vigoare, vorbim de ilegalitate la Cluj.
Revocati legea si vedeti ce scandal va iesi, ca este o obligatie asumata de Romania prin ratificarea Cartei Limbilor Regionale si Minoritare a consiliului europei.

+207
Imi place!

Bozgorimea= Instabilitate si SCANDAL. Bozgorimea=Cancerul Clujului....

-226
Nu-mi place!

cancerul clujului sunt vertrebratele care improasca doar ura, nu sunt capabile de a intelege legi, norme europene, nu cunosc ca aproape toate tarile din Europe au inscriptii bilingve, chiar si mult sub 15%. Si Franta are, si Germania, si Austria, si Italia, de Finlanda biliingva cu 6% suedezi ce sa mai spunem.

Doar ura viscerala vine din partea unora.

-232
Nu-mi place!

Stai calm, or sa fie toti romanasii astia din Kolozsvar aruncati de-aici, si o sa se scrie numai ungureste

+219
Imi place!

Daca peste 1000 de ani nu o sa dispareti, o sa vorbim si maghiara. Din fericire, la ultimul recensamant, nu cel din 2001 erati 18%, daca nu mai putin.. Dezvoltarea Clujului a dus la stabilirea altor romani din judetele limitrofe BN, SM, SJ,MM, AB s.a, dar tot ardeleni ( vinituri cum le spune-ti voi, va ofticati?). Pentru dusu si ceilalti retardati, care tot ii dau inainte cu Ceausescu , le pot spune ca populatia Clujului ( romanii) s-a marit dupa caderea comunismului.Comunismul a impus niste masuri drastice privind liberatea de circulatie a persoanelor, chiar pe teritoriul Romaniei, unele orase fiind declarate orase inchise, de stabilire a domiciliului.

+205
Imi place!

Nu vrea nimeni sa scrie numai ungureste, doar unii nebuni doresc doar romaneste contrar legilor si normelor europene.

+216
Imi place!

Pentru ca sunt incapabili sa invete o limba straina. De regula si romaneste vorbesc prost. S-ar face de ras si ar iesi la iveala nulitatea lor.

+214
Imi place!

Inscriptiile multilingve sunt un DREPT european consfiintit in Carta limbilor regionale si minoritare a Consiliului European pe care ROmania a ratificat-o. Legea 215 si HG 1206 iarasi consfiinteste acest DREPT. Nu este pentru ca nu se cunoaste limba, ci pentru a PROTEJA SI PRETUII limbile regionale si minoritare.

+196
Imi place!

Pentru ca sunt incapabili sa invete o limba straina. De regula si romaneste vorbesc prost. S-ar face de ras si ar iesi la iveala nulitatea lor.

+224
Imi place!

Pentru ca sunt incapabili sa invete o limba straina. De regula si romaneste vorbesc prost. S-ar face de ras si ar iesi la iveala nulitatea lor.

+199
Imi place!

bozgorime, bozgorime.....

-242
Nu-mi place!

sigur ca esti moldovean

-248
Nu-mi place!

Io-s clujean di la Vaslui, as mai spunie da' n-am cui.

-266
Nu-mi place!

Doriti sa aflati cine sunt stapanii acestui trambitas ce a scris acest articol ?E simplu , faceti suma, articolelor anti-romani ale acestuia, si suma celor anti-extremistilor maghiari din zona! Apoi o sa ramanesti uimiti !

+205
Imi place!

Si acest articol de ce este anti-roman? Imi explicati? Cu ce vor fi afectate drepturile romanilor daca se pune INCA O inscriptie SUB cea romana?

+232
Imi place!

O avea stapan o ba, habar n'am. Da stiu ca la Cluj se comite o ILEGALITATE de 14 ani:
Nu numai ca este dezgustator si tine de obraz gros, dar se comite o ilegalitate: legea 215/2001 spune ca se pun placute unde sunt 20% minoritati. In 2001 ultimul recensamant valabil (1992) arata 23%, deci hotararea de guvern 1206/2001, modificata de 1415/2002 contine CLUJ_NAPOCA si KOLOZSVAR.
Legea 215/2001 mai spune ca placutele bilingve raman chiar daca minoritatea scade sub 20%!
Deci se incalca legea 215 si HG 1415!

+214
Imi place!

Chiar nu inteleg ce va tot stresati.Romania se afla acolo unde ii este locul.In tomberonul istoriei.Lasati i sa preia ei chiar toate cladirile construite de catre altii.E criza majora de cluburi de manele.Lasati i cu inscriptiile in rusa si coreana,vor avea nevoie.Ba chiar isi doresc acest lucru.Sa fie fericiti ,mai vand si ei ce se mai poate vinde.Dupa ce au vandut evreii si sasii fara sa clipeasca.Noi,restul,va salutam din mers si ne vedem de treaba.

PS.pt."majoritarii clujeni"......Oare stramosii vostrii de a pururea stapani aici,unde sunt inmormantati ? Ca prin cimitire nu prea ii gasim ? Dar ma rog,o fi si asta una din minunile religiei "vestice" cu care va tot mandriti.

+204
Imi place!

luati-va fratiorii tiigani si intorceti-va inapoi in Asia de unde ati venit!

+224
Imi place!

Ce frumos ar fi orasul nostru Cluj FARA unguri si vrajba si URA lor zilnice!

Am fi si noi in sfarsit un oras cu adevarat european.

+223
Imi place!

Uite mai baiete: Vasluiul n-are unguri si ce oras european este!

+177
Imi place!

Vaslui este asa de European ca primeste 158% inapoi din taxele si impozitele incasate in judet.

storage0.dms.mpinteractiv.ro/media/1/186/3936/9444892/3/harta-bg-bl.png

Si are si cea mai scazuta rata a PIB-ului pe cap de locuitor.
old.econtext.ro/assets/767-Top%20pib%20cap%20locuitor%20criza.jpg

Noroc ca n-aveti unguri si traiti bine merci.

-262
Nu-mi place!

Te ajut, Europa este plina de insciptii bilingve. Gasesti la francezi (bretona, osccitana, basca), Italia cu 5 regiuni autonome (germani, francezi, sloveni), Austria (maghiara, slovena, croata), Germana (sorba, daneza), Finlanda este bilingva cu 6% suedezi, Marea Britanie,

Cam asa este Europa, nu cu ura si vrajba viscerala impotriva multilingvismului.

+206
Imi place!

Tu , ori nu ai iesit din jud. Cluj, ori esti ungur platit. Daca treci prin satele , comunele si orasele din Harghita, Covasna si Mures o sa vezi amplasate placute bilingve. Ce exemple imi dai tu din alte tari europene, le intalnesti si in Romania, asa ca las vrajeala. Tot timpul v-ati plans, sunteti niste oameni lasi si perfizi.

+231
Imi place!

6% suedezitraiesc in Helsinki, capitala Finlandei si este oras bilingv.
Cati breton sau occitani sunt in localitati din Franta si au inscriptii bilingve? Cati sorbi sau frisi exista in localitati din Germania si au inscriptii biliingve? Pragul din Slovacia este de 15% exact cat suntem la Cluj.
Cati croati sunt in unele localitati din Austria si au inscriptii bilingve? Cati mai vorbesc limba gaelica in Marea Britanie si au inscriptii bilingve?

Iar legea 215 si HG 1206 din 1201 sunt foarte clare, se pun inscriptii bilingve la Cluj. Vrajeala este ce faceti, cand legea este clara: art 131 spune ca prevederile se aplica si daca intre timp scade procentul sub 20%!

+221
Imi place!

In Helsinki, suedezii nu au masacrat femeii si copii ! Bretonii deasemena nu au masacrat femei si copii in Frnata in 1940 .La fel si in Germania .Croatii din Austria nu au ucis nici ei femei si copii in 1940. Deci, ami usor cu pianul pe scari ! Apoi stim cu toti , asta e doar prima treapta, dupa asta o sa doriti altceva si altceva deja ati inventat natiunea ardeleana, steagul ,adica carpa asa zisa transilvaneana, Duica Daian Gherman deja otravesc totul ain calea ,lor sub asa zisa diversitate impotriva romanilor. Deja duceti o lupta impotriva a tot ce e romanesc. Incercati din rasputeri sa convingeti banatenii, bucovinenii,dobrogenii, oltenii ca sunt natiuni de sine statatoare, si sa subscrie la lupta voastra de faramitare a natiunii romane si statului roman. In Bucovina, voi astia ai lui Gherman ati fost huiduiti si primiti cu bolobvani. Duica manca k.k.t pe o pagina a sa ca Voronetul a fost ridicat de maghiari. Este uluitor cate mizerii puteti spune despre tara asta si neamul asta

-245
Nu-mi place!

de ce au germanii regiune autonoma in Sud-Tirol cu similaritatea istoriei cata parte din Italia de nord a fost sub ocupatie austriaca? Cum a fost razboiul intre cele doua tari intre 1914-18. Cati italieni au murit, doar Doberdo pe rau Isonzo un million contra trupelor austriece (sloveni, maghiare, etc). Si gasesti inscriptii bilingve slovene acolo, unde s-au dus lupte aprige. Am fost acolo, le-am vazut, si nu cred ca traiesc mai mult de 15% sloveni acolo.

-258
Nu-mi place!

De "Rape of Belgium" ai auzit? Si germanii din Belgia atunci de ce au autonomie etnica pentru 70mii de germani cu parlament si guvern? Si de inscriptii bilingve sa nu vorbesc.

De luptele sangeroase intre diversele etnii ale Marii Britaniei ai auzit? Si inscriptii bilingve au.

Si romanii din Ungaria de ce inscriptii bilingve dupa masacrul de la Hodmezovasarhely din 1919?

Maghiarii de ce au inscriptii bilingve in Serbia cu masacrele din istorie, ba chiar regiunea autonoma Voivodina are 5 limbi oficiale, printre care si romana?

De ce pragul in Slovacia a fost COBORAT la 15% cu toate similaritatile din istorie?

Astea sunt doar pretexte ale unora care vomit ura fiindca nu au argumente cand le aduci legi si norme europene. Sunt frustrati ca ura lor este in zadar.

+200
Imi place!

Mananci K.K.T. nu exista limba oficiala romana in Voevodina, cretinule. Apoi dragule, eu vorbesc de 1940 nu de luptelle de acum sute de ani sau de luptele dintre armatele din 1919 , nimeni nu a mai ucis civili atat de multti cum ati facut voi aici in Cluj in 1940 . BA NU INTELEGI ? NU VREM SA SE SCRIE IN MAGHIARA !! INTELEGI ? NU VREM !!!! Ia sa vedem ,crapi de necaz ? In Constanta, sunt 14-17 etnii , si daca s-ar scrie in 10 limbi , nu ar fri nici o nenorocire,! Dar acolo, turcii, tatarii,grecii,cipriotii etcnu sunt ba nemernici si anti-romani cum sunteti voi, si de aceea nu are nimeni nimic cu ei Unde apar unguri, apare si ura intre etnii

+205
Imi place!

Ma tare incult esti, uite citatul din statutul regiunii autonome Voivodina, de pe site-ul ei cu versiune in limba romana:
"Limbile şi grafiile oficiale

Articolul 24

Pe lângă limba sârbă şi grafia chirilică, în organele P.A. Voivodina în uz oficial în mod egal sunt şi limbile maghiară, slovacă, croată, română şi ruteană şi grafiile lor, în conformitate cu legea."

http://www.skupstinavojvodine.gov.rs/Strana.aspx?s=statut&j=RO

+229
Imi place!

Sasii din Romania aau plecat de buna voie, si chiar a fost o mare bucurie pe ei, ca au fost lasati sa plece in RFGin anii 80. Evreii, au plecat oricumdin statele din blocul comunist incepand cu 1950! In Ungaria mai desteptule si-au gasit sfrasitul 600.000 de evrei, pe care voi multiculturalii maghiari i-ati ucis sau trimis la gazare.
Apoi in Ungaria, momentan minoritatea germana reprezinta sun 1% din populatie , ,iar in 1920 , minoritatea germana era de circa 14% !Dar este tipic unguresc, sa fim ***EDITAT***i pe noi , cu 3 kg de ***EDITAT*** in pantaloni, dar sa strigam in gura mare ca suntem parfumati cu Gucci, si sa aratam spre altii ca ar fi uirinat pe ei !

+211
Imi place!

Ia nu uita masacrul de la Odessa cu aproximativ 30,000 mii de evrei ucisi in doar cateva zile de armata romana. Nu uita lagarul de la Bogdanovka unde armata si jandarmeria romana au ucisi cca 55,000 de evrei in doar 1 luna, ars de vii, mitraliati si aruncat cu grenade intre ei. Cifra holocaustului evreilor romani din Basarabia si Transnistria este de cca 150,000.

Si cum ajungem de la placute bilingve prevazute de lege si norme europene la holocaust?

-251
Nu-mi place!

Odesa a fost ordinul lui Antonescu si a platit pentru asta. Evreii exterminati din Ungaria au fost parati si dati de gol chiar de vecinii lor "binevoitori" unguri, care au cooperat din plin cu autoritatile fasciste si sint autorii morali ai masacrelor evreilor din Ungaria.

-265
Nu-mi place!

ungurul este dintotdeauna tradator

+214
Imi place!

Da maih, masacrul de la Odessa te incalzeste pe tine. Fata de 600.000 de evrei ucisi de voi , 150.000 este de 4 ori mai mica. APoi oricum 150.000 este o cifra exagerata, iar rabinul nu stiu care din Israel , a aratat clar ca Romania a salvat sute de mii de evrei de la gazare. Raoul Sorban si reteau sa, a salvat mii de evrei din Ardealul de Nord , pe care ii aducea in Romania, de unde isi luauzborul Apoi, mai ungure, nu vreau placute bilingve la Cluj, pt ca NU vreau eu romanul mojoritar ! Vreau placute in chineza, koreeana, rusa, franceza, dar nu in maghiara, pt ca voi,prin comportamentul vostru nu MEIRITATI ASA CEVA ! Multumit ? Si daca esti nemultumit, drum buna !

+223
Imi place!

Si am citit amintirile negociatorului german pe timpul vanzarii germanilor. Romania nu i-a lasat sa plece, ci i-a vandut mai ceva ca la un targ. Cand era s-a bata palma, romanii au venit cu inca o idee sa stoarca cat mai multi bani.

Ati VANDUT germanii, ati VANDUT si evreii, nu au plecat liber.

-218
Nu-mi place!

Nu este cazul de merit ci de LEGI SI NORME EUROPENE.

+213
Imi place!

Normele europnene spun clar ca legile in acest sens le fac parlamentarii din tara respectiva, Deasemenea normele si legile europene, la care voi maghiarii sunteti inapti sa va adaptati de vreo 500 de ani, spun extrem de clar si limpede ca autonomia pe criterii etnice NMEA SOLUTIA. Deci, o sa facem referendum dar nu o sa apara nici in ruptul capului inscriptia cu denumirea Kolozsvar ! Vezi sa nu faci icter de necaz !

+225
Imi place!

Sa vorbim de legea romana 215 din 2001 si HG 1206/2001: se pun placute Cluj-Napoca si Kolozsvar.
Si raman conform legii 215 si daca procentul scade sub 20%.

Nu e caz de referendum pe legi!

+202
Imi place!

Ba este cazul, si legea lasa la latitudinea Consiliului Judetean ! Deci, se va propune de CJ, referendum pe aceasta tema, si ...se va respinnge. Nu dorim denumiri Horthyste in acest oras. Adica si daca procentul ajunge la 1% , suntem obligati sa induram denumirea criminalului Horthyst care a ucis femei si copii cu sutele la Cluj ?

-238
Nu-mi place!

Ia arata-mi paragraful din legea 215/2001 care da posibilitatea unui referendum pe aceasta tema. Este o OBLIGATIE cum apare si in HG 1206/2001. Art 131 din legea 215/2001 este clara, si suntem 15% (pragul din Slovacia de exemplu).

Denumirea de Kolozsvar este destul de veche, nici stramosii-stramosilor-stramosilor lui Horthy nu a trait inca. in 1257 este scris "Kulusuar"

+217
Imi place!

Bai avocatul hotilor si al criminalilor de pe trecerile de pietoni, mergi dracului in Ungaria, si apara acolo hotii si criminalii , nu aici la Cluj !

+201
Imi place!

io am vazut mormint vechi al unui neamt care azi gazduieste un popescu ! in Hajongard

+225
Imi place!

Io am vazut mormantul unui roman de seama imprejmuit cu gard de fier forjat, care a fost ciordit (gardul), si cimitir de unde s-a furat clopotul. In Ardeal - Romania.

-246
Nu-mi place!

te cred ! si ?

+217
Imi place!

Ca daca mai stam mult pe ganduri si nu ne si organizam pentru apararea Transilvaniei, o sa ne ciordeasca si metalul de la dintii din gura. O sa ajungem la proteza de lemn.
Sunt 10 ani de cand vorbim si n-avem nici macar un partid.

-238
Nu-mi place!

In loc de alte comentarii:
1. la Alesd maghiarimea este de 7%, dar CL a hotarat ca e mai bine SI PENTRU comunitatea romana de acolo sa se puna placi bilingve....legea neinterzicand punerea lor, doar OBLIGAND organele locale in cazul celor 20%..
2. comentariu de om pseudointeligent: Vox po***EDITAT***, vox Dei....deci acel, parca conf.UMF crede ca-mi poate interzice majoritatea ceva care NU ESTE INTERZIS EXPLICIT de lege? De exemplu sa vorbesc in limba mea materna pe strazile Citadelei Culturale ale viitoarei Europe sau chiar acasa?
3. democratia nici de departe nu inseamna dictatura unei majoritati asupra unei/unor minoritati...dar, deh...dictatura proletara asta o bagat la cerbelele cu 1-2 circumvalatiuni... Cum ar fi ca o majoritate cu ochi verzi sa dicteze minoritatilor cu ochi de alta culoare? S-au facut experimente in lume intre elevi...si s-a ajuns la "fascia" intre ei... Dar poate asta se si vrea!
4. a nu accepta inscriptii in limba maghiara in Cluj cam inseamna nedigerarea ocuparii Ardealului de catre romani...adica nu s-a terminat colonizarea (romanizarea?) Ardealului...
Mai vreti?

-258
Nu-mi place!

acel conf.UMF o fi oarece felcer/medic/doctor/cadru universitar ? Sa-si dea numele sa trimitem "boaghinele" la el ca la Menghele...
Doamne....sec XXI.....Romania....

-245
Nu-mi place!

Bai, vezi ca majoritatea a obligat o minoritate sa poarte stele pe palton....

-248
Nu-mi place!

Dupa gandire nu esti un clujean vero ci un tapinar vero care n-are nimic in comun cu clujenii vero

+207
Imi place!

Nu numai ca este dezgustator si tine de obraz gros, dar se comite o ilegalitate: legea 215/2001 spune ca se pun placute unde sunt 20% minoritati. In 2001 ultimul recensamant valabil (1992) arata 23%, deci hotararea de guvern 1206/2001, modificata de 1415/2002 contine CLUJ_NAPOCA si KOLOZSVAR.
Legea 215/2001 mai spune ca placutele bilingve raman chiar daca minoritatea scade sub 20%!

Deci se incalca legea 215 si HG 1415!

-250
Nu-mi place!

Sunt foarte curios daca se va milita pentru romani la un moment dat. Periodic trebuie sa suportam diverse insulte si suntem facuti sa ne fie rusine ca suntem romani, ca avem drepturi la noi acasa, suntem insultati constant la noi acasa si suntem facut sa ne fie rusine de propriul drapel. Indiferent ca vorbim de ziua nationala sau un concert sau oricare activitate similara care are in prim plan sarbatorirea romanilor, se gasesc oameni care sa ne ridiculizeze, dar cand e vorba de conationalii nosti, trebuie sa dam dovada de toleranta chiar daca ne scuipa-n fata si isi flutura ostentativ steagurile de dincolo de granita. Prietene, probabil ca vorbesti limba maghira, dar pe buletinu tau tot Romania scrie!

+206
Imi place!

Chiar, fiti mandri ca sunteti romani! Si lasati-ne pe noi la randul nostru sa fim mandri ca suntem maghiari...
O fi mare problema?
Daca "dai in mine"ca-s ungur...iei pita mai lesne? Ti se reduc impozitele?
Si eu platesc impozitele la fel ca tine...poate chiar mai repede...
Aveti sarbatori...nimeni nu v-a deranjat....Avem si noi, si hal'Domnului (inca) nimeni nu ne-a deranjat...
Dar parca nu asta se cheama normalitate???? Daca cine te-a scuipat in fata (am indoieli serioase ca asta ti s-a putut intampla vreodata), e chestie prevazuta de Codul penal... Daca te musca Griveiul lu'Mitzica....ceri eutanasierea si a pechinezului lu'pretina'ta?

+229
Imi place!

faptul ca pe buletin scrie romania inseamna ca respectivul e numarat de statul rumin ! atit!
fiecare om este, ceea ce simte ca este
si pe mine ma numara romanica ca sa i iasa aia 22 milioane la numaratoare,ha ha
da io sint ardelean

-261
Nu-mi place!

Bai marinescu istvan , tu care zbieri zilnic ca noi romanii sa plecam din Cluj ca sa vina rudele tale din Ungaria, sa se stabileasca aici, apoi istvane, tu NU ESTI ARDELEAN, esti doar un ungur cretin din Ardeal mai exact un asistat social din Cluj care n-a muncit in viata lui , fiind un trantore ce a trait doar din mil;a familiei tale ,din somaj si ajuotare sociale etc etc

+226
Imi place!

vorbesc limba nativa romineasca nene re-dusu !n am rude in Ungaria si atunci cind comunistii m au dat afara nu exista nici o forma de ajutor social;datu afara era o pedeapsa si o avertizare ptr cel pedepsit ca poate urma si mai rau! poate stiti aia cu dreptul oricarui cetatean rumin la un loc de munca ! era o farsa ! la fel cum toate care se intimpla in romanica fascinanta !

-235
Nu-mi place!

Mai Istvan Marinescu, tu nu ai fost data afara de nicaieri ma nesimtitule , nu mai minti. Comunistii te-au luat cu japca la munca, ca asa era atunci, deci ai fost fortat sa lucrezi iar tu, ai fugit dupa o vreme si nu ai mai venit la munca ! Nu te-a dat nimeni afara !Si nu mai minti, ca doar stiu cand te laudai ca un bou cu rudele tale din Ungaria, fraiere

+221
Imi place!

retardat; indivizi ca asta, de etnie sirba, au facut crime in Kosovo

-239
Nu-mi place!

Fa-ti un consult psichiatric.....pana nu-i tarziu...
Simptomele tale, RE-DUSULE sunt ireversibile....
Nu ca ar fi bai mare, dar comunitatea va trebui sa te intretina din darile sale, inclusiv ale ungurilor....deci simptomele ti se vor agrava rapid...

+218
Imi place!

Bulisor este Balazs Laszlo , sau Szocs Laszlo , doi unguri sovini care activeaza in L.T.D. a lui Gherman si Daian, condusa momentan, spre derutarea romanilor de unul din Brasov Lucian Constantin ! Luna trecuta Gherman a fost la Paris, unde si-a primit noile directive dela Jobbik ,...Vona Gabor avand cateva intalniri cu Gherman la Paris departe ochii lumii ! Stiti unde se vor duce copii lui Gherman la scoala dupa liceu ? Va las sa ghiciti :) Soros este foarte marinimos atunci cand isi plateste slugile.mai ales slugile care-si folosesc extrem de bine limba

-253
Nu-mi place!

Szocs Laszlo a parasit LTD-ul de ceva vreme. Pe FB a si explicat de ce. A ramas si el socat de extremismul debitat cei din LTD. Mai mult le-a oferit lectii celor din LTD, spunand ca LTD doreste sa stearga identitatea nationala a romanilor, maghiarilor si a celorlate minoritati din Transilvania.

+210
Imi place!

Bulisor, sau mai bine zis, mai Bulache, asa faceti voi ungurii astia cu 8 clase, va credeti psiholigi cu 15 ani de experienta, ce sunt capabili a citi omul dupa scris si exprimare. Dar astia acre se pricep la toate aixci pe net, iar in viata reala sunt nescolarizati au un nume ,se numesc intr-un fel. Sau si tu esti ca Marinescu Istvan, asistat social de-o viata? Aaaa, precis esti din Cv sau Hr , acolo unde sunteti cu sutele de mii neangajati si traiti din somaj si ajutoiare sociale , pe banii romanilor din restul tarii ! Ce o sa va faceti voi cu autonomia, ca atunci nu va mai dam noi restul bani sa traiti ca trantorii fara sa faceti nimic

+205
Imi place!

Ca fapt divers, steaguri romane sunt puse pe cladiri oficiale (primarii, scoli, gradinite) din Ungaria (Micherechi, Batani, Chitighaz, Jula) si Ucraina (Slatina, Mahala).

Si NOI SUNTEM LA NOI ACASA!

-233
Nu-mi place!

daca nu ai vazut placute in limba romana ori nu ai deschis ochii ori nu ai iesit din satul tau sa vezi lumea. pacat de pamant ca tine oameni ca tine...

-224
Nu-mi place!

daca nu ai vazut placute in limba romana ori nu ai deschis ochii ori nu ai iesit din satul tau sa vezi lumea. pacat de pamant ca tine oameni ca tine...

-232
Nu-mi place!

Din cate stiu, legea obliga afisarea de placute bilingve in localitatile cu minoritati de 20% sau mai mult.
Legea NU interzice afisarea acestora in localitati cu minoritati care sunt mai putin de 20% din populatie.
E alegerea lor sa refuze afisarea, nicidecum nu sunt 'ingraditi' de lege.

+214
Imi place!

Nu este alegere la Cluj, ci o obligatie: legea 215 spune peste 20%, in 2001 recensamantul valabil arata 23%, deci HG 1206/2001 continea Cluj-Napoca si Kolozsvar. Si legea 215 mai spune ca placutele raman daca minoritatea scade sub 20%.

Deci se incalca legea 215 si HG 1206.

-258
Nu-mi place!

Recensamantul din 2001, arata ca din 400.000 de locuitori, 43.000 sunt maghiari. Mai mergi la scoala , la orele de artimetica si vezi cat inseamna in procente. Dar voi ungurii sunteti obisnuiti cu modul asta de informare si propaganda

+210
Imi place!

N-ai habar de datele recensamantelor:
- in 1992: au fost 75mii maghiarii din 329mii de locuitori in Cluj: 22,8% ==> legea 215/2001 se aplica, HG 1206/2001 contine Cluj-Napoca si Kolozsvar
- in 2002: au fost 60mii de maghiarii din 317mii de locuitori in Cluj = 19% ==> legea 215/2001 spune ca placutele raman si daca procentul scade sub 20%.

De unde scoti 400000 de locuitori? Poti gasi pe net datele oficiale ale recensamantului, nu trebuie sa le inventezi cum faci.

+215
Imi place!

Propun dupa cum urmeaza:Cluj-Napoca si Kolozsvar sa apara scris la intrarea in oras la dimensiuni care sa sugereze cantitatea de etnici romani si maghiari din oras! Deci Cluj-Napoca de exemplu sa fie scris cu caractere de 80 cm iar Kolozsvar 20 cm.:) Pt clujenii a caror etnie este bilingva, din dorinta de a fi politically correct, propun sa scriem la o scara care sa fie stabilita prin referendum, Clujo-Napoczsvar! :)Sincer,ma consider un bun roman...atata vreme cat acest oras se numeste si Napoca nu ma deranjeaza ideea ca se mai poate numi si Kolozsvar. Ceea ce este insa grav, este dorinta unora de a elimina toponimul Napoca pe motiv ca este comunist etc si bla bla bla... A nega Napoca este echivalent cu a nega Kolozsvar sau Klausenburg!Imi cer scuze anticipat daca am jignit prin prezenta asertiune vreun spirit incins.

-242
Nu-mi place!

azi,acolo, ii greu sa distingi adevarul de propaganda,propaganda de mit, mitul de deformarea adevarului.o multime de nonsensuri se vorbesc in special despre vechimea rominilor in Ardeal
io stiu ca aci sint postacii guvernului romanicai ce iau bani ptr a prosti norodul
stiu de asemenea ca sint in majoritate tineret ce a fost format de acest stat
dar oameni buni ! Ardealul nu a apartinut niciodata statului romin.romini nu puteau exista in Ardeal inainte de a se inventa aceasta identitate ! oare puteti reseta informatia in minte ?
limba romineasca e vorbita de multi altii in Moldova,Ucraina,Serbia.limba vine intr adevar cu sute de ani in urma,dar ea nu purta atunci numele de limba romina ! ha ha nu exista cuvintul ! si o limba este un mijloc de comunicare care se dezvolta sau poate muri,dispare.
statul romin,o inventie a jmekerilor regateni,a construit o istorie care sa i justifice in prezent actiunile.e vorba de inginerie sociala
oare pricepi hypo ?

-249
Nu-mi place!

Cred ca tu esti o invetie maghiara de prost gust ! Mai citeste ungure despre cum a fost prins guvernul maghiar in 1920 ca falsifica valuta ce o folosea la publicarea de articole defaimatoare la adressa Romaniei si la angajearea de pseudo istorici straini care sa scrie porcarii asa cum scrii tu acuma. Fernand Braudel si inca cativa istorici marcanti straini , au scris despre practicile maghiare de falsificare a istoriei. Ardealul nu avea cum sa ramana unguresc mai Istvane ,

-237
Nu-mi place!

Da exista placate in limba romana in Ungaria treci vama la Salonta si si stegul romanasc este arborat si pe primarie si la casa de cultura.Daca ceva nu stiti nu dezinformati cititorii.

-249
Nu-mi place!

Mostmar kezdem egyre jobban leszarni ezeket a gerinctelen romanokat a varoshazan,csak azert szomorkodom mert a szavazatomat mindig a torpenek adtam. Most meg legszivesebben tojassal dobalnam meg a creten allatot. Ez mar gusztustalan!

Deja incepe sa imi fie scarba de acesti romani fara coloana din primarie. Sunt trist fiindca pana acum i-am dat toate voturile piticului, si acum nu i-as da mai mult de cateva oua in moaca lui de animal cretin ce este. Dezgustator!

+230
Imi place!

Ba dar de ungurii din primarie care isi angajeaza rudele sa fure banii locali fara sa vina la servici nu iti e scarba ma? De ungurii care au inchis 90 de spitale si 200 de scoli in tara asta nu iti e scarba ? De jegurile din UDMR care fura in continuare dupa ce or furat20 de ani, fondurile de la cultura sanatate educatie de astia nu iti e ma scarba ?

+227
Imi place!

coclitule ! hoti e piste tot ! in Napoca se fura,da io zic ca nu ashe mult ca in Craiova ! tu ce zici coclitule ?
aci ii baiu ma coclitule ! rumin bun,inseamna regatean jmeker,nu ardelean valah ! si azi rumin inseamna cam hot da nu vine din Ardeal ca vine din regat
ase ca sint desigur si hoti unguri,da pe podium nimeni in ieuropa nu ia locul intii inaintea ruminilor ! e cunoscuti ca au traditie milenara in hotie.amu si ardeleanu trebe sa suporte rusinea ca l or facut regatenii rumin.ca bocii,dincii,rusii profita ca se declara rumini,da un ardelean cinstit numa belele are

+202
Imi place!

Dusu , tu omiti un amanunt extrem de important ! TU personal NU esti ardelean . Esti doar un ungur corcit ,cu rude in Ungaria, care in mod nnormal nu avea ce cauta aici. Ungurii sunt o rusine pt umanitate, asa cum zicea Radu Banciu, sunteti ultimii oameni din Europa asta ,incapabili sa va adpatati si acuma dupa 500 de ani , la civilizatia europeana. Cea mai lasa si mai psihopata natie din Asia, Rata voastra a siniciderilor depaseste toate asteptarile, cei mai lasi, si cei mai criminali din UE ! Asa ca mai dusu le, cand vorbesti despre romani, ia dracului pozitia de drepti si sterge-te de k.k.t la gura aia stramba facuta de ***EDITAT***, ca nici numele lui tactu pe buletin nu-l; ai , la cat de ***EDITAT*** sunt mamele voastre

-255
Nu-mi place!

én mondhatom aszt hogy eddig soha nem szavasztam rá :D

eu macar pot sa zic ca pana acum nu l-am votat niciodata. :D

+215
Imi place!

europeana a tzopârlanismului transhumant.

+214
Imi place!

Român neaoș, fost iobag neaos

-249
Nu-mi place!

REFERENDUM!

Sa se faca voia clujenilor!

+215
Imi place!

voia clujenilor sau a clujnapocanilor? este diferenta!

+211
Imi place!

Cel mai decent ar fi sa le dezasamblam cladirile si sa i le trimitem lui Orban sa le asambleze und3 vrea. Tehnologia actuala o permite si pana nu facem asta nu scapam de gura lor

-220
Nu-mi place!

ce p.. esti, si cu ce pl.mea ramaneti pe urma??? cu blocurile alea din beton armat din manastur, marasti si alte cartiere si cu un centru gol golut, fara scoli, fara facultati, fara spitale....fara nimic, oare chiar numa atat te duce capu?

+215
Imi place!

@andi-- ora 8.53 am, bozgore somer, ramanem cu apartamentele lui Ceausescu in care traiesti si tu si de unde trimiti commenturi antiromanesti de dimineata pana seara capostac platit si sluga budapestei

+208
Imi place!

@Andi.Ne apucam sa le restauram pe alea care se gasesc in subsol din care ati facut voi pivnite

-241
Nu-mi place!

cam asta ati facut ma gunoiule decent
ati demolat casa omului ca ati zis ca pamintul ii al poporului
ati facut blocuri pe pamintul ala, in care v ati mutat la oras.v ati dat jos desajii si ati imbracat costumul
apoi ati cumparat pe pret de frigider apartamentul si pamintul de sub el,ca amu nu i mai al poporului,amu i dimocratie !sinteti gunoaie ma ruminilor ! prin furt ati devenit stapini

-245
Nu-mi place!

Mai comenteaza Dusule ! Poate chiar reusesti sa-l vezi pe Mathias impachetat si expediat la Debrecen.. ***EDITAT***ismele tale si ale altora ca tine au reusit sa schimbe atitudinea napocanilor fata de placute din "de ce nu ?" in "nem, nem soha"

-251
Nu-mi place!

Ehei, mă Cipi, mă, dacă vii tu pe aici cu asemenea argumente de rezonanță, nume mari și sonore ca de ex. Mitropolia Ortodoxă a Clujului, apăi numaidecat trebuie să punem plăcuțe in magyară....

Sint sibian dar trăiesc in Cluj din 1970. Intrebi tu, așa, naiv, de Sibiu si Brasov, și le dai drept model? Acolo ungurii nu sint cetațeni-problemă.
Ar fi trebuit să știi pana acum, drăguță, că in acele orașe ungurii sint oameni de incredere, respectă si sint loiali Romaniei, tării in care traiesc, și sint la randul lor respectați și se poate conta pe ei să puna umărul la prosperitatea orasului.
O mica, mare diferența fata de noi in Cluj, unde ungurii caută mereu sa agite, să uzurpe autoritatea si linistea, mentalitatea lor fiind cea a sabotorilor si trădătorilor de tara.

Sint cetățeni sinceri si loiali Romaniei, au plăcuțe bilingve!
Sint iredentiști, revizioniști, scandalagii xenofobi-(vezi campania "vinitura", care nu mai există in niciun alt oraș!) și șovini, ca pe la noi prin Cluj, primesc inapoi și li se "dă" pe măsură. Toate lucrurile au o cauză si numic nu se intamplă fără motiv.

+228
Imi place!

nerusinat poti fi ma nene ce iti zici sibian vechi !
poate si in Sibiu te ai mutat din Vilcea !?
asta e tipul individului produs de tratamentul cu rominism ! niste regateni jmekeri au inventat intii cuvintul romin; apoi departamentul ptr formarea poporului romin a construit o istorie plina de minciuni si legende care sa serveasca noului stat.copii educati sa urasca tot ce nu i primitiv romin
adica vin romini,indivizi fara mama fara tata si se fac stapini pe ceva ce este al altuia si ii zic unire !
vine neica nimeni de la dracu din praznic si comanda intr o comunitate in care n a pus osul niciunul de al lui

-250
Nu-mi place!

Dusuleeee! Usurel, sa nu dai in apoplexie.Sincer, pe tine nu pot sa te urasc, cel mult te compatimesc. Ti-ai luat astazi pastilele de tensiune?

+204
Imi place!

Ce-i ma, nenorocit de bosorog care tot postezi din ungurica mica?! Ce-ti tot trebuie?? A ajuns un sibian sa nu mai poata fi un bun clujean?!!
Ii negi si retragi tu statutul de cetatean al Clujului??
Da' cine e bun sa fie clujean pentru voi, ma starpituri de bozgori, numai descalecatii pagani de Mongolia??!

-244
Nu-mi place!

Erdely ii trebuie! ARDEALUL! Ardealul- pamant unguresc! Asta ii trebuie...!

+250
Imi place!

Campania "vinitura" nu este ceva ce a pornit de maghiari. Ungurii traiesc in Ungaria, maghiarii in Transilvania ... cel putin asa stiu eu.

Campania "vinituri" este "copilul" idioto-oligofren a unora ca dvs., sibian de nastere dar "clujean" prin alianta. faptul ca v-ati nascut la Sibiu si traiti in Cluj nu va face clujean. Asta ca sa stie toti "clujenii" care ii fac pe altii vinituri iar ei vin din Sibiu, de exemplu.

Ma mira ca nu va sta in gat ce afirmati. Idioti sunt in amandoua tabere. Inclusic dvs. dar asta e parerea mea.Insa cretinoidul de boc a intrecut orice limita. Sa scrii in 7 limbi iar printre ele sa nu figureze limba maghiara este de o marlanie si o lipsa de respect care ii este caracteristica unui individ gretos, pupincurist dar cel mai important LAS SI FARA COLOANA asa cum a fost si in perioada cand ii lingea boasele lui basescu traian.

Nu conteaza limba pe care o vorbest, conteaza ce ai facut pentru orasul in care traiest. boc spune despre el ca e clujean, dar e de fapt un trist cosas de Rachitele, ajuns prin mult lins unde nu isi are locul.

+201
Imi place!

De ce semnezi mereu cu alt nick, ungure? Ai 6 sau 7 postari deja aici! Ca sa-ti demonstrez cat esti de dobitoc:
Campania "vinituri" este "copilul" idioto-oligofren a unora ca dvs., sibian de nastere dar "clujean" prin alianta. faptul ca v-ati nascut la Sibiu si traiti in Cluj nu va face clujean. Asta ca sa stie toti "clujenii" care ii fac pe altii vinituri iar ei vin din Sibiu, de exemplu.
Deci, 'de exemplu', pentru ca tocmai i-ai precizat clujeanului statutul de 'vinitura' dupa 50 de ani de Cluj, si ai folosit tu insuti apelativul 'vinitura' ca sa injosesti pe altcineva, te-ai trimis singur in aceeasi categorie a idioto-oligofrenilor.
q.e.d.

+215
Imi place!

Nu fac pe nimeni vinitura pentru ca acest tip de comportament le este caracteristic unor nevertebrate.
Eu doar le explicam ca pe unii dintre ei nu-i face mai clujeni decat pe altii faptul ca locuiesc in acel oras, de 6 luni, 1 an sau 50. q.e.f.
Romanule, ma semnez cu cate nickuri doresc. Pot sa ma semnez si cu rota daca doresc si imi permite libertatea exprimarii.

+249
Imi place!

Stimate domn sibian! Pun si eu o intrebare: daca primarul Funar aplica legea si punea acele placute oare mai aveam acum despre ce discuta? Evident stiti si Dvs. raspunsul. In alta ordine de idei: pe ce baza catalogati ungurii in rai si buni? Nu uitati ca aici discutam de drepturi colective, indiferent ca din punctul Dvs. de vedere acel cetatean este simpatic sau nu. Legea spunea in anii '90 ca numele localitatii trebuie afisata si in limba maghiara, respectati legea si puneti pe placuta si denumirea in limba maghiara. Poate ca va zgarie la ochi, dar sunt sigur ca va obisnuiti cu ea. Iar motivul pentru care acest drept se refuza de catre primarie este de a fi pe placul "viniturilor", Stiti si Dvs. ca am dreptate, nu trebuie sa-mi raspundeti.

+217
Imi place!

"Evident" că nu știu despre ce vorbiți si nu aveți dreptate! Ce am avut de spus am spus, că nu doriți să intelegeți ne zgarie pe toți clujenii, dar este cu totul alt subiect.

-239
Nu-mi place!

@Pentru sibian vechi

Dar d-ta cine esti? Ii spui tu ce sa faca si ii dai directive sa raspunda sau nu? Esti mai comunist decat rasposatul nea Nicu...Discutam noi de 'drepturi colective', dar mai discutam in primul rand, si de cine se comporta ca cetatean onest statului roman, si asadar isi merita deplin aceste 'drepturi colective', si cine nu si le merita si este onest altor state!
Bineinteles ca exista cetateni buni si cetateni mai putin buni, de aceea o societate civilizata are, pe langa altele, si politie, inchisori si puscarii. Tocmai pt ca unii sint mai putini buni decat altii.
Nu, d-le! Comportamentul agresiv si sovin al maghiarilor din Cluj NU se recompenseaza prin montarea de placute bilingve. Punct.

-229
Nu-mi place!

OK, dati-mi un exemplu de comportament neonest fata de statul roman. Spuneti-mi ce legi au incalcat ungurii din Cluj pentru care nu pot beneficia de un drept legal. Deasemenea dati-mi exemple ale comunitatii maghiare clujene de comportament agresiv si sovin.Legat de directive: doar i-am sugerat distinsului domn sibian ca nu trebuie sa-mi raspunda. Daca vrea, bineinteles ca poate. Iar a fi comunist oare nu este un drept? Daca nu era nenea Nicu nici domnul respectiv nu pupa un apartament in Manastur. Placuta ca si recompensa? Hm...Cred ca glumiti!

+205
Imi place!

Un exemplu de comportament agresiv si sovin: acum de Rusalile Catolice nu s-a ratat sansa de a canta cantece religioase( patriotice unguresti) in gara Cluj-Napoca! Har Domnului sunteti singura natie din lumea care nu are Biserici si trebuie sa va manifestati credinta prin gari! Legi incalcate de ungurii din Cluj: LEGEA BUNULUI SIMT! - dar dragi mei Romani de etnie maghiara nu toti dintre voi sunteti asa sovini si rau intentionati , multi dintre voi chiar Unguri din tata-n fiu sunteti oameni mai mari decat unii Romani ai nostri. Si pana la urma urmei ramane vorba lui Janos: Romania imi da de mancare ,imi da posibilitatea sa imi cresc copii, mi-o dat nevasta, am dreptul sa fac ce vreau eu ( atat timp cat ii respect legile) , sunt respectat si de lume, iubesc Romania, dar nu imi uit originea! Despre Janos pot sa zic ca e OM! ca dupa e ungur/ roman/ chinez/ ***EDITAT*** sau martian aia e pe locul 2!

+224
Imi place!

De cand un cantec religios sau patriotic inseamna agresivitate sau sovinism? (socotesc ca nu sunteti la curent cu aceste notiuni) Pe langa considerente legale exact acest BUN SIMT ROMANESC este invocat pentru amplasarea placutei bi/trilingve. O zi buna !

+219
Imi place!

Cum sa fiu onest statului roman cand Romania a anexat Transilvania si a ucis peste un milion de maghiari dupa 1920 in Ardeal, si a colonizat Clujul numai cu lepre din Moldova, Bucovina, Albania, si Teleorman ? Acuma in Cluj 90 % din romani sunt vinituri ! Pe cand maghiarii sunt acolo de 2000 de ani ! Cum as putea eu sa fiu onest cu tara asta Romania cand ea nu e onesta cu mine ?

+192
Imi place!

Ba da tu esti PROST! Cand naiba a anexat Romania Transilvania? Oare te gandesti la Dictatul de la Viena? ( acolo a fost ceva anexare), a... dar paraca nu era a Romaniei! Oare te gandesti gandesti la Adunarea Populara de al Alba Iulia? poate traduci in magiara Adunare Populara! Oare te gandesti ca armata Romana a ajuns la Budapesta? Poate era mai bine ca Romania sa se intinda pana la Balaton! Oare tie cand ti-a fost anexat creierul la un cur de vaca? Unde un milion de magiari in Ardeal? Nu o fost un milion de maghiari in Ardeal in 1920 de toti! cum poti omora un milion daca nu au fost de toti atata. Inseamna ca acum "populatia vorbitoare de magiara" din Ardeal sunt chinezi maghiarizati! Sa mor io da un prost mai mare ca tine inca nu am vazut( am vazut dar trebe sa subliniez cat de prost esti)! Magiarii in cluj de 2000 de ani! Sa mor io cred ca Traian in 101-102 si 105-106 s-a lumpat cu magiarii, de aceea pe Columna la Roma sunt daci cu musteti , scuza-ma cu maghiarii cu musteti si au mimica mongoloida! Ma acu 2000 de ani stramosul tau Gyuri se lupta in stepa Mongoliei si tu revendici Transilvania! Ba du-te inchiriaza-ti un pistol cu un glont si folosestel util. Te rugam nu mai consuma resursele planetei, evolutia rasei umane nu va avea de suferit daca o sa dispari tu!

+206
Imi place!

Lepra-i mata h.an.di.ca.p.atu.le. Ce ar fi sa va luati cac.atii pe care i-ati infiltrat in Moldova. Asta pana nu-i facem clienti la cabinetele stomatologice.

+231
Imi place!

Degeaba le ceri exemple sau informatii concrete, ca nu au de unde sa iti dea. Asa ca tot ce pot sa faca saracii este sa te injure si sa te jigneasca, pentru ca numai atat ii duce mintea :)).
Dar macar le strici ziua...tot e bine :).

+214
Imi place!

exemple si dovezi sunt cu miile in jurul tau, magarusule, te faci ca nu vezi, uite numai pe citynews ce tampenii scriu conationalii tai bozgori

-230
Nu-mi place!

Va rog sa nu coborati nivelul discutiei! V-am cerut lucruri concrete. Atat. Puteti sa-mi spuneti lucruri concrete fara sa jigniti?

+209
Imi place!

:=))) Nivelul inca nu e jos destul pentru voi, bozgorimea, ca sa intelegeti in sfarsit :=)))))))

-245
Nu-mi place!

esti pe marijeana, bozgore? mi-ai cerut tu mie lucruri concrete?? cu cine vorbesti??? ca de la mine mai concret decat un baston croit pe spate si bilet de tren pana la ungurica mica nu vei primi, iti spun de pe-acuma!!! postezi aici ca un bivol nerusinat si te prefaci ca nu ai auzit si nu cunosti!!!.... ce tupeu ordinar aveti voi!!!

+223
Imi place!

Imi mpare rau, dar vad ca nu putem dezbate in mod civilizat. Asta e. Argumente vs. bastoane, ciomegi...Era un banc despre secui: stiti de ce nu se cearta secuiul niciodata cu soacra-sa? Pentru ca nu sta de vorba cu ea. Vazand postarile Dvs. imi dau seama ca eu trebuie sa fiu secuiul pentru ca Dvs. sunteti soacra din banc.

-235
Nu-mi place!

ati inteles dragi maghiari! domnul nu se ocupa cu lucruri concrete doar cu delirari de propaganda! doar stii cu cine stai de vorba, ca de discutie nu poti vorbi. Maghiarii platesc 80% din contributia clujului. Daca nu ma crezi, asta e. Am incercat si eu!

+200
Imi place!

Mai Pi, si raza cercului in colturi , cand doresti dovezi, trebuie sa fi si capabil sa fi onest , nu ipocrit si prefacut cum sunteti voi , sleahta de maghiari! Doresti o suta de linkuri cu mizeriile facute de UDMR, ce nu a facut decat sa saboteze tara asta si economia romaneasca? Doresti sa-ti amintesc de cele 90 de spitale inchise de UDMNR? Sau de fondurile deturnate de Hunor de la cultura? Mergi pe pagina retardatului de Sabin GHerman , unde voi injurati permanent romanii, poate iti va fi de ajuns Daca mai doresti, iti amintesc de scolile unde voi alungati romanii doar pt ca sunt romani iar voi ati fi in majoritate! Voi nu sunteti capabili sa ytraieti cu romani sarbi slovaci rusi etc langa voi ,dar va pretindeti civilizati ! Sa-ti amintesc la Tg Mures cand l-ati nenorocit pe ala cazut pe jos, si ati dus repede caseta in Franta Irlanda, Anglia si va plangeati : priviti cum ne omoara romanii , cum ne masacreaza romanii !! ......Cand nu faceti altceva decat sa provocati, nu va mai plangeti de tratamentul ce va este aplicat, primiti strict ce meritati

-230
Nu-mi place!

Nu exista ruine romane in Cluj pt ca Imparatul Traian nu a existat, la fel nici Imperiul Roman nu a existat ! CRED CA GLUMESC sau visez, Ha Ha Ha, ce glume bune !!!

-224
Nu-mi place!

. Poate ca va zgarie la ochi, dar sunt sigur ca va obisnuiti cu ea.”' Posibil sa ne obisnuim, la fel m-am obisnuit si cu mercedesul vecinului, pe care si-a pus sigla Trabantului, la deruta. Pentru mine tot Mecedes ramane, la fel si cu denumirea actuala a municipiului.

-287
Nu-mi place!

Sa stiti ca denumirea ramane si pentru noi la fel. Adica Kolozsvár. La fel Cluj si Klausenburg. Comparatia Dvs schioapata rau de tot. Eu duminica ma duc la slujba intr-o biserica construita in sec. XI.de cei de o seama cu mine. Va mai spun un secret: nu este ortodoxa!

+222
Imi place!

Vai! Ce m-ai lovit!.Teapa, sunt ateu. Sa-ti spun si eu un secret; biserica aia la care mergi tu duminica, si care este construita in sec. XI, se afla construita pe ruinele romane. Asta este un secret, sa nu spui la nimeni.
P.S.- nu a fost construita de cei de-o seama cu tine, au contribuit cu bani,in schimb a fost construita de catre fratii francmasoni.

+200
Imi place!

Dvs. sunteti clujean cum sunt eu oltean. In alta ordine de idei nu m-am referit la biserica Sf. Mihail. Mai cautati, cititi!

+190
Imi place!

Am ramas dator cu un raspuns. D-voastra va referiti la Manastirea si Biserica Romano-Catolica Franciscana. Duminica, dupa ce iesiti de la slujba, in partea dreapta, spre Parcul Caragiale, la aprox . 30 metri, pe partea stanga este construita o cladire noua. Sub aceasta cladire este vechiul zid roman.Sunt curios ce se afla sub Biserica, dar voi ramane doar cu curiozitatea.

+178
Imi place!

Stimate Domn! Tot nu ati ghicit,,,Nu la biserica franciscana m-am gandit! Vedeti Dvs, noi bozgorii am construit ceva pe aceste meleaguri! va dau un sfat: mai cautati! Iar in privinta ruinelor romane va rog sa-mi spuneti de ce va sunt asa dragi: citandu-l pe dl. Ciocan, romanii erau doar niste vinituri, criminali care au exterminat poporul dac. Trebuie sa va decideti cu cine tineti: cu exterminatorii romani sau cu poporul dac care dupa o ocupatie de aprox. 175 ani si-a uitat fiinta nationala?!

-212
Nu-mi place!

Bisercia aia nu e ortodoxa, e normal, ca doar tot ce a fost ortodox ati daramat voui si austrieci cu tunurile. Apoi , tot ce e ridicat in Ardeal s-a facut cu pielea romanului jupuit de grofii unguri care faceau laba si luau cu japca totul de la romanii ce munceau !Nimic nu e construit cu muncca sau cu banii vostri maghiari in ardeal ,mai frumosilor .Totul este datorita romanilor ce au muncit si au fost jecmaniti jefuiti si talhariti 1000 de ani in Ardeal o spun peste 100 de personalitati straine, nu romani mai dragutilor.

+217
Imi place!

Grave probleme de logica. Hotarati-va: ori ungurii, ori austriecii, Cand Bukow tragea cu tunurile, ungurii nu erau la comanda, Dar chiar sunt curios ce biserici romanesti au fost demolate de unguri in Cluj?! Iar in sec, XI,dupa cate stiu nu prea erau romani prin Cluj. De fapt nici in actuala Muntenie sau Moldova, Daca aveti alte informatii, va rog sa ni le impartasiti pe acest site. Cum se numea domnitorul Moldovei, Munteniei de ex. in anul 1062? Regele Ungariei in acel an era Bela I. Fiind vecini, poate au corespondat. Cum adica in ce limba? Evident in latina!

-228
Nu-mi place!

... Defapt esti tampit. Da' tu stiai chestia asta. Apropo am auzit ca la AVO s-au terminat stocurile de lecitina ...

+183
Imi place!

Nu ba, dupa mintea ta, romanii au aparut in 1918.Incearca sa afli de unde vine denumirea de romansi romania.dar ma tem ca e prea mult pentru ura si starea ta amorfa, profund anti-romaneasca,de fapt anti a tot ce nu e maghiar. Voi ungurii aveti cea mai stralucita istorie , de 1000 de ani suntei prezenti aici, sunteti cei mai culti , suntei cei care au inventat multiculturalitatea si toleranta etnica, ....hai ca imi vine sa vomit ! Apoi, in Cluj si nu numai, voi ati interzis r9manilor sa se stanileasca, ca dovada a tolerantei maghiare.

+200
Imi place!

Domnilor, constat dezamagit ca nu se poate dezbate cu Dvs.in mod civilizat. Era asa complicat sa scrieti negru pe alb numele celor doi domnitori romani din anul 1062? Doua nume si atat. Asta inseamna ura, asta inseamna antiromanism? Sigur nu avem cea mai stralucita istorie, altfel acum n-am avea despre ce discuta. Observati, va rog, ca discutam in limba romana. Din respect pentru Dvs. Totdeauna raman surprins cata inversunare apare la Dvs. impotriva denumirii localitatii in limba maghiara. Dar in mintea Dvs. tot noi nutrim ura...

Pagini

Adaugă comentariu nou

Conţinutul acestui câmp va fi considerat confidenţial şi nu va fi făcut public.

Filtered HTML

  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Filtered words will be replaced with the filtered version of the word.
  • Taguri HTML permiseŞ <em> <strong> <cite> <blockquote> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență vor fi șterse.

Comentarii

01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
01 Jan. 1970
02:00
Inchide